OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiavdelningen är en centraliserad avdelning med ansvar för hela kommunen. Avdelningen arbetar för en effektivare ekonomistyrning och ekonomiadministration, och för en kvalitetssäkrad uppföljning och analys till stöd för chefer och förtroendevalda i Nynäshamns kommun. Ekonomiavdelningen svarar inom sina ansvarsområden för planering, handläggning, uppföljning, kommunikation, samt för fortsatt utveckling och förnyelse.
Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg.
Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald bidrar till. Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig en roll som innebär att vara en central del av ekonomistyrningsarbetet för skolorna inom Nynäshamns kommun. Ge stöd och service, medverka i budget, prognos, uppföljning, analys och bokslut samt utveckla och förtydliga ekonomistyrningsmodellen.
Du kommer att vara en viktig del i vårt arbete med att utveckla ekonomifunktionen och kommunens ekonomistyrning. Du kommer tillsammans med en grupp av ekonomer och controllers skapa förutsättningar för att uppfylla kommunens mål.
Utöver kärnuppgifterna arbetar ekonomen med utveckling av rutiner och processer. Målsättningen är en bättre samordning och övergripande kontroll på kommunens ekonomi med högre kvalitet, säkerhet och effektivitet.
Du förväntas bidra till en bättre kommunikation, en tydligare ansvarsfördelning samt arbete med övergripande projekt och utvecklingsarbeten tillsammans med kollegor på enheten och övriga i organisationen.
KVALIFIKATIONER
Utbildningskrav:
Du är ekonom med högskoleutbildning. Du har erfarenhet av ekonomiarbete och kunskap om kommunal verksamhet.
IT-kunskaper, särskilda system mm:
Goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i ekonomi- och beslutsstödssystem.
Språkkunskaper:
God svenska i tal och skrift samt god stilistisk förmåga.
Som person är du initiativtagande, flexibel och handlingskraftig samt analytisk och noggrann. Du är en god pedagog och kommunikatör som kan omsätta och förmedla ekonomiska samband. Du ska också gilla att samarbeta, se helheter och hitta lösningar samt vara lyhörd för verksamhetens behov och ha en god förmåga att ge stöd inom området. Arbetet kräver självständighet och innebär stort ansvar.
God förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Erfarenhet av arbete inom området och erfarenhet av ekonomiska sammanställningar. Kännedom om de lagar och regelverk som tillämpas.
ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Vi går igenom ansökningarna löpande.
Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-101029. Har du frågor om tjänstens innehåll kontakta namngiven person i annonsen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.