Ekonom

Arbetsbeskrivning

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Kommunstyrelseförvaltningen söker en ekonom till ekonomikontoret.

Kommunen har nyligen inrättat en samlad ekonomifunktion inom kommunstyrelseförvaltningen. Inom kommunen finns åtta ekonomer. På ekonomikontoret, arbetar sju ekonomer, varav tre delvis arbetar som förvaltningsekonomer. Inom kommunen arbetar vi med att utveckla ekonomrollen för att bättre möta nuvarande och framtida krav.

Arbetsuppgifter
Den huvudsakliga arbetsuppgiften, för den person vi söker, är att vara ekonom för tekniska förvaltningen och arbeta nära förvaltningens avdelningar. Tekniska förvaltningen består av förvaltningskansliet och fem avdelningar; projekt- och trafik-, drift-, kost-, plan- och VA-avdelning.

Arbetsuppgifterna består i att vara samordnare avseende förvaltningens ekonomiarbete såsom redovisning, uppföljning, prognoser, ekonomiska analyser samt nyckeltal och jämförelser. Arbetet består också i att tillsammans med ansvariga avdelningschefer upprätta budgetförslag. Även andra arbetsuppgifter av ekonomikaraktär kommer att förekomma inom ekonomikontorets gemensamma verksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete. Tidigare erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation är meriterande.

Tjänsten kräver att du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. För att bli framgångsrik i rollen krävs att du är en god pedagog, är strukturerad, noggrann och har förmågan att se ekonomin ur ett helhetsperspektiv och på detaljnivå när så krävs. Du bör ha god analytisk förmåga, driv och engagemang samt ett konsultativt förhållningssätt som gör det lätt att skapa goda relationer, både internt och externt. Du bör trivas med ett ständigt pågående utvecklings- och förändringsarbete och ha god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift. Vi förutsätter att du är driven IT-användare och ser utveckling av IT-stöd som en naturlig del i arbetet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare.
Tillträde snarast efter överenskommelse.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2013-10-29.

Urval sker fortlöpande så välkommen in med din ansökan redan idag!

Välkommen att ansöka via extern webbplats www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 03/13.

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.


Vi undanber oss all kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Åsa Påhls
0589-870 36
HR-specialist Carola Lilja
0589-871 24
Vision Carl Johan Victorin
0589-87083
SSR Clary Burman
0589-871 50
Enhetschef Seid Dujsic
0589-876 16
Bitr rektor Malin Sigmundsson
0589-873 19, 07
Rektor Per Gamalielsson
0589-873 10
Ordförande lärarförbundet Sylvia Bergström-Sparv
0589-873 88
LR Birgitha Algefors
0589-872 70
Rektor Lena Österlund
0589-872 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arboga kommun
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid Tills vidare
  • Publicerat: 9 oktober 2013

Besöksadress

Smedjegatan 5
None

Postadress

Smedjegatan 5
Arboga, 73221

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024