OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I hjärtat av Dalarna, 20 minuter från Leksand och Borlänge, ligger natursköna Gagnefs kommun som präglas av småskalighet och framtidstro. I kommunen bor ca 10 000 personer. Gagnef är mötesplatsen för människor, älvar och vägar. En kommun att trivas i.
På ekonomikontoret i Gagnefs kommun är vi 7 medarbetare som ansvarar för ekonomiadministration och ekonomistyrning i kommunen. Vi är en liten enhet, där alla medarbetare har fler ansvarsområden och därmed varierande uppgifter.Det är viktigt att alla på vår arbetsplats är med och bidrar med avstamp i kommunens gemensamma värdegrund och förhållningssätt.
Vi söker en medarbetare som inledningsvis kommer att arbeta mycket med kommunens leverantörsfakturor. Den som anställs på tjänsten kommer i ett senare skede att få ytterligare arbetsuppgifter, antingen som verksamhetsekonom eller utredningsuppdrag inom ekonomikontoret. Även andra ekonomiadministrativa uppgifter kan förekomma.
Vi ser tjänsten som en utmaning för dig som är relativt nyutbildad högskoleekonom som söker erfarenhet inom ekonomiområdet och är beredd att växa med växande och växlande arbetsuppgifter. Det kan även passa bra för en erfaren gymnasieekonom som är van att arbeta självständigt.
Tjänstens arbetsuppgifter:
Idag scannas merparten av kommunens leverantörsfakturor. Som första uppdrag arbetar du i ett projekt med att införa extern fakturascanning samt övergång till att öka andelen e-fakturor. Inledningsvis i projektet kommer du att ansvara för den scanning som måste utföras internt. I tjänsten ligger att ha ansvar för och utveckla arbetet med vår leverantörsfakturahantering och vårt system för detsamma. Målsättningen är att i största möjliga grad förenkla och automatisera fakturahanteringsprocessen.
När fakturascanningen är överflyttad till extern utförare kommer ditt arbetsuppdrag att förändras utifrån enhetens behov av arbetsuppgifter. Din utveckling, förmåga och kompetensprofil ligger till grund för utvecklingen av nya arbetsuppgifter.
Kunskaper:
Du har ekonomisk utbildning på högskolenivå eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
Du har datakunskaper som är relevanta för befattningen
Erfarenheter:
Du har praktisk erfarenhet av bokföring i ett IT-baserat system.
Tidigare arbete med leverantörsfakturahantering är meriterande
Färdigheter och Egenskaper:
Du värdesätter gott samarbete och är en god lagspelare samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt.
Du är duktig på och har en vana av att själv organisera och strukturera ditt eget arbete
Du är villig att utvecklas i din yrkesroll med växande arbetsuppgifter
Du har en god kommunikativ förmåga och kan dela med dig av dina kunskaper till övriga inom organisationen på ett pedagogiskt sätt och kan utrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Tjänsten är en tillsvidareanställning - provanställning kan komma att tillämpas.
Anställning snarast efter överenskommelse.
Besök gärna kommunens hemsida; www.gagnef.se för mer information.
Information till rekryteringsföretag och annonsplatsförsäljare;
Gagnefs kommun undanber alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Gagnefs kommun har i förväg beslutade rekryteringskanaler.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gatu/Markchef Markus Lindahl
0241-15159
Sektionschef Erika Hellman
0241-15486
Sv.Ingengörer Jonas Bruzell
0241-15157
Lärarförbundet Elisabeth Bing
070-5558231
Lärarnas Riksförbund Erik Bergman
070-6484200
Rektor Änges Kristina Lundén
0241-15413
Bitr.rektor Hans Andersson
0241-15429
Enhetschef Astrid Lundberg
0241-15248
1:e socialsekreterare Karin Westman
0241-15216
Vision Torsten Händemark
070-5114473