OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonom till Redovisningsenheten vid Servicekontoret (Refnr 346/07) Arbetsuppgifter: Systemförvaltning av kommunens system för hantering av elektroniska fakturor.Ansvarig för den dagliga driften av kommunens system för elektronisk leverantörsfakturahantering.Ha Helpdesk-funktion och svara på användarnas frågor.Ha en betydande roll i kommunens övergång till elektronisk handel.Utbilda nya användare.Vara kontaktperson mot kommunens skanningleverantör samt övriga leverantörer.Arbeta och ansvara för kommunens anläggningsregister.I övrigt även kunna avlasta de övriga funktionerna på redovisningsenheten. Kvalifikationer: Ekonomutbildning på högskolenivå.Erfarenhet av systemförvaltning av system för hantering av elektroniska fakturor, välbekant med rutiner kring elektronisk fakturering.Känna sig bekväm i rollen som utbildare i en grupp.Erfarenhet av Ekonomisystemet Personec och Inköp och Faktura och Personec Anläggningsregister är meriterande.Tjänsten är ett vikariat för vår ekonom som ska vara föräldraledig, Tillträde 1 december och varaktighet minst 1 år.Vi verkar för att på alla nivåer anställa kvinnor och män med olika etniska och kulturella bakgrunder.www.lidkoping.se