OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din Personalavdelning i Väst erbjuder företag tjänster inom HR.
Vi söker för kunds räkning en:
Ekonom
Är du intresserad av att jobba med ekonomi? Vill du utvecklas i en mindre/medelstor organisation där kvalitet står i fokus? Är du intresserad av att få det operativa ansvaret för ekonomifunktionen i en organisation med utvecklingsmöjligheter? Då finns en tjänst för dig.
Du kommer framförallt att arbeta med löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra men också hjälpa till med andra varierande uppgifter som ingår i ekonomiområdet. På sikt ser vi gärna att du arbetar med våra interna processer kring månads- och kvartalsuppföljning samt att du blir ansvarig för vissa av våra interna processer. Du kommer i den här tjänsten att ha ett nära samarbete med ledningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter.
• Löpande redovisning
• Ansvar för leverantörsreskontra och registrering av fakturor
• Ansvar för kundreskontra och fakturering
• Delansvar i månadsbokslut
• Övrigt förekommande ekonomi/administrativa uppgifter
Kvalifikationer och personliga egenskaper
• Du har en gymnasieutbildning med inriktning ekonomi
• Du har erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Pyramid eller liknande system
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Meriterande med yrkeshögskola/högskola inom ekonomi
• Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av bokslutsarbete
Är du en noggrann, strukturerad och serviceinriktad person som gillar ekonomi? Då passar detta jobbet dig!
Tjänsten är en visstidsanställning fram till 2020-12-31 med möjlighet till förlängning.
Sysselsättningsgrad 50 %.
Vill du veta mera om tjänsten är du välkommen att kontakt HR-konsult Johan Norrbin på telefon 0510-722 44.
Vi använder oss utav ett löpande urval för denna rekrytering, skicka därför din ansökan snarast.