Ekonom, Barn- och utbildningsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Ekonom (vikariat), Barn- och utbildningsförvaltningen

BUF:2013:443

Vill du vara med och utveckla ekonomistyrningen inom skolans värld? Verksamheten lever i ständig förändring med nya reformer och en utvecklingstakt som aldrig förr. Vi behöver en ekonom som tillsammans med övriga ekonomer skapar en ekonomifunktion som kan möta förändringsbehovet.

Barn- och Utbildningsförvaltningen
I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg.
Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning.

Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden!

Arbetsuppgifter
Du ska lämna stöd och service till organisationens verksamhetsansvariga samt delta i utvecklingsarbetet av ekonomiadministrativa rutiner och styrsystem. Du ska arbeta både strategiskt och operativt. Uppgifterna blir skiftande med såväl traditonellt ekonomiarbetet som utvecklingsarbete.

Du kommer primärt att svara för handläggning av bidrag till fristående verksamheter, interkommunala ersättningar samt svara för förvaltningens lokalhyror. Du ska även lämna stöd och service till organisationens verksamhetsansvariga samt delta i utvecklingsarbetet av ekonomiadministrativa rutiner och styrsystem.

Kvalifikationer
Du är en ekonom med god analytisk förmåga, som trivs att arbeta med både siffror och människor och inte minst är du en god pedagog.

Du har lägst kandidatexamen inom ekonomi, gärna med förvaltningsekonomisk inriktning eller motsvarande. Du bör ha något års arbetslivserfarenhet inom området och erfarenhet av arbete inom utbildningsverksamhet. Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation är en merit.

Erfarenhet och god kompetens att arbeta i IT-baserade kalkyleringsprogram är ett krav. Du skall vara van att arbeta i ekonomisystem och har du kompetens i systemet Aditro är det meriterande.

B-körkort är ett krav.

Anställningsvillkor
Vikariat, 100 %, under perioden 2014-02-01 till 2015-01-31.

För mer information, ta kontakt med
Hans Thorsson, Ekonomichef, 044-136414

För facklig information, ta kontakt med
Rolf Sjöberg, SACO, 044-136440

Sista ansökningsdatum
2014-01-07

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen -Sök tjänst- längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med personalspecialist Sebastian Sjögren, 044-13 64 23.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 19 december 2013

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Ekonom till valnämndens kansli

Ekonom till valnämndens kansli

20 november 2024

Accounting  Specialist / SAP experienced ++

Accounting Specialist / SAP experienced ++

18 november 2024

Ekonom

Ekonom

18 november 2024

Ekonom till ekonomiavdelningen

18 november 2024