OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ed-Wa Plast AB är en producent med egna innovativa produkter inom främst el-artiklar för installationsbranschen. Tillsammans med vårt systerbolag GDS Electric, som är en distributör av kända varumärken inom samma bransch, erbjuder vi ett komplett sortiment inom el-installationer. Bolagen delar moderna och ändamålsenliga lokaler i Värnamo där vi också har lager, order & kundtjänst samt ekonomi. Ed-Wa Plast omsätter ca 30 miljoner och GDS Electric ca 90 miljoner och ägs privat. Läs mer på www.edwa.se
En ny tjänst där du får vara med och forma vårt arbete inom funktionen. Hos oss är personalen vår framgångsfaktor där allas insatser är lika betydelsefulla!
Med en stark utveckling och tillväxt slår vi nu samman våra två ekonomifunktioner för Ed-Wa Plast AB och GDS Electric AB och bygger laget vidare med en EKONOM för fortsatt framgång. I dagsläget tar vi hjälp av externa konsulter på olika geografiska platser inom området men ser många fördelar i att få tillgång till denna funktion internt på plats i Värnamo. Beroende på din bakgrund och erfarenhet så anpassar vi fortsatt det externa stödet och i samarbete med vår revisor kommer vi överens om hur mycket som kan göras klart gällande bokslut osv. Du arbetar nära företagsledningen och ditt fokus är ekonomi men vi ser att uppgifternas karaktär kan spänna brett då vi emellanåt har ett behov av stödjande insatser även inom andra administrativa uppgifter. Vi arbetar idag i Pyramid och Visma Business samt lön via Hogia. Vi ser gärna att du arbetar vidare med att sätta rutiner och utveckla möjligheterna till digitalisering i de administrativa processerna för framtiden. Det finns stora möjligheter att forma och påverka tjänstens långsiktiga innehåll. Några av de prioriterade områdena i tjänsten är;
- Fakturering & inbetalningar
- Registrering av leverantörsfakturor & utbetalningar
- Löpande bokföring & redovisning
- Lönehantering
- Momsredovisning etc
- Personaladministrativt stöd
- Framtagning av statistik / rapporter / uppföljning
- Orderhantering / artikelupplägg / produktdatahantering - vid behov/back-up
DIN PROFIL
Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet från arbete med ekonomi. Du trivs i en roll som kräver initiativförmåga och du är van vid att arbeta målinriktat och strukturerat. I mötet med andra är du prestigelös och pedagogisk med god förmåga att uttrycka dig och skapa relationer. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i våra eller liknande affärssystem. Med ett starkt personligt engagemang och sunt förnuft kommer du kunna påverka både din egen och företagets utveckling! Önskar du arbeta deltid kan vi diskutera det.
KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar vi med FindMood. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se . Ansvarig rekryterare är Anna Andersson och hör gärna av dig med frågor under processens gång till anna@findmood.se eller 0708-941101. Urvalsarbetet kommer påbörjas vecka 33-34. Djupintervjuer genomförs direkt med rekryterande bolag. Varmt välkommen med din ansökan & glad sommar så länge. Hoppas vi hörs!
INNOVATIONER och HÖG KVALITÈT sedan 1963