EKONOM - HELLER Sales & Services AB, Värnamo

Arbetsbeskrivning

HELLER GmbH grundat 1894 är ett globalt företag som utvecklar och producerar CNC-verktygsmaskiner och tillverkningssystem för bearbetningsoperationer. HELLER kombinerar traditionen och erfarenheten från ett medelstort familjeägt företag med den integrerade lösningsbaserade strategin från en global aktör. www.heller.biz, www.masentia.com

Med stor flexibilitet i en internationell koncern med starka muskler och god lönsamhet söker vi dig med erfarenhet inom ekonomi. Välkommen att läsa mer!

För att stärka HELLER Sales & Services AB i Värnamo, den svenska delen av den tyska HELLER‐familjen söker vi nu en EKONOM med stora möjligheter till flexibilitet och ansvar i tjänsten. Ditt kontor finns med placering hos vår samarbetspartner Masientia som står klara med en helt nybyggd och modern anläggning på Bredasten. Här har du medarbetare/kollegor att samspela med i den mån du vill. Du har också frihet att arbeta hemifrån när du önskar det.

HELLER Sales & Services AB med uppstart 2009 omsätter närmare 35 miljoner och fokuserar mot tjänster/försäljning inom eftermarknad. I dagsläget är det fyra anställda medarbetare som utgår från olika geografiska områden i Sverige. De arbetar också mot Danmark och Finland. Allt för att finnas nära och serva våra kunder på bästa sätt. Din roll är viktig då du är den sammanhållande länken kopplat till frågor gällande ekonomi, administration osv. Det kommer finns goda möjligheter till introduktion både på plats i Värnamo men främst via besök och utbildning på koncernens huvudkontor i Nürtingen utanför Stuttgart (TY), vilka du också rapporterar till via Teamsmöten en gång/månad. Här har du full support av kollegor inom ekonomi, IT-system och logistik/lager. Vårt affärssystem är SAP som är ett mycket viktigt verktyg för dig. Visma används för lön. Vår lokala revisor i Värnamo är Ernst & Young.

Dina främsta arbetsuppgifter i tjänsten kommer att vara;
- Fakturering & inbetalningar
- Registrering av leverantörsfakturor & utbetalningar
- Löpande bokföring & redovisning, underlag fram till bokslut
- Lönehantering
- Myndighetskontakter, momsredovisning etc
- Support gällande deltagande vid mässor
- Personaladministrativt stöd och övrig administration
- Framtagning av statistik / rapporter / uppföljning
- Back-up vid orderhantering mot övriga bolag beroende på sysselsättningsgrad

DIN PROFIL
Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet från arbete med ekonomi. Du trivs i en roll som kräver initiativförmåga och du är van vid att arbeta självständigt, målinriktat och strukturerat. I mötet med andra är du prestigelös och pedagogisk med god förmåga att uttrycka dig och skapa relationer. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i våra eller liknande affärssystem. Det är viktigt att du känner dig bekväm att skriva och tala engelska språket. Med ett starkt personligt engagemang och sunt förnuft kommer du kunna påverka både din egen och företagets utveckling! Möjlighet / önskemål att arbeta deltid finns mellan 50-100%.

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar vi med FindMood. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se . Ansvarig rekryterare är Anna Andersson och hör gärna av dig med frågor under processens gång till anna@findmood.se eller 0708-941101. Urvalsarbetet kommer påbörjas vecka 9. Djupintervjuer genomförs direkt med rekryterande bolag. Varmt välkommen med din ansökan. Hoppas vi hörs!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FindMood
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 1 mars 2023

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024