OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work arbetar sedan 1998 med uthyrning och rekrytering av studenter och har lokalkontor på fem orter i Sverige; Stockholm, Linköping, Göteborg, Malmö och Örebro. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och Sveriges femte största bemanningsföretag. Academic Work arbetar med lösningar inom bemanning, både på deltid samt heltid. Vi hjälper även företag med rekryteringar. Academic Work verkar för att skapa kontakter mellan studenter och näringsliv. Syftet är att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter från universitet och högskola skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Antalet internt anställda uppgår i dagsläget till ca 140 personer, varav 70 personer arbetar i Stockholm. I uthyrningsverksamheten arbetar cirka 2000 konsulter varje månad på olika uppdrag hos våra kunder. Academic Work söker för kunds räkning en ekonomiassistent för heltidsuppdrag. Företaget är ett tjänsteföretag som arbetar med att förbättra sina uppdragsgivares funktioner inom kundservice, logistik, administration och IT. Företaget finns representerat i Sverige, Danmark, Finland och Norge samt Belgien och Nederländerna. Utvecklingsmöjligheterna inom företaget är goda och företaget är på stark frammarsch. I dina arbetsuppgifter ingår ankomstregistrering, distribution (ibland inklusive kontering) och bokning av såväl leverantörsfakturor som samlingsfakturor i ett workflowsystem kallat e-fact. Du lägger upp nya leverantörer, sköter periodiseringar av kostnader inkomna via leverantörsfakturor och även återrapportering av leverantörsbetalningar. Du stämmer av leverantörreskontra och arbetar även med kontering av utlägg och företagskort, uppläggning i anläggningsregister samt utbetalningar. I arbetet har du kontakt med leverantörer och är även behjälplig med att svara på frågor från verksamheten rörande kontering och fakturor. Du kommer även att vara delaktig i införandet av nytt workflow system bland annat med utskick till leverantörer och upplägg av nya register. Du deltar i framtagandet av en ny process för leverantörreskontran, skapar betalningsfil till bank, hanterar kreditnoter och arbetar även med diverse avstämningsarbete. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Du som söker är lämpligen gymnasieekonom med gärna flera års relevant arbetslivserfarenhet inom området ekonomi och minst två års erfarenhet av arbete i en större koncern. Vi ser även gärna att du har erfarenhet ifrån SAP/Axapta, eller liknande större affärssystem. Meriterande är om du har grundläggande förståelse för koncernredovisning och tidigare erfarenhet från arbete med löpande redovisning, månads- och årsbokslut och kundreskontra. Rätt kandidat är professionell och van vid att arbeta mot externa kunder. Du är öppen, självständig och arbetar kritiskt, granskande och engagerat. För rätt person finns det chans att bli rekryterad till företaget.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl