OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter ett nytt uppdrag inom ekonomi och har tidigare erfarenhet av arbete med reskontra? Då har vi ett perfekt uppdrag i Stockholm!
Om uppdraget
Vi söker en klippa inom ekonomiskt arbete för ett uppdrag som reskontraekonom. Du kommer under detta uppdrag arbeta på SRV i Huddinge, på avdelningen som har hand om Ekonomi, Inköp och IT.
Uppdraget förväntas starta den 13 november och beräknas pågå fram till 29 mars 2024 med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid, 100 % med en hybrid arbetsmodell som möjliggör distansarbete efter överenskommelse med ansvarig på plats.
Dina arbetsuppgifter
Uppdraget innebär löpande arbete med kundreskontra och faktureringssystem och hantering av kundkrediteringar samt faktureringar. Utöver detta arbetar du även med löpande arbete med leverantörsreskontra och EFH-system. Rollen innebär intern samverkan mellan avdelningar samt kontakt med externa leverantörer.
I rollen arbetar du tillsammans med övrig ekonomipersonal och arbetsleds av redovisningsansvarig. Rollen rapporterar till chefen för Ekonomi, Inköp och IT.
Övriga arbetsuppgifter kopplat till denna roll är:
- Hantering av in- och utbetalningar
- Utredning av omatchade inbetalningar
- Obetalda kundfordringar, påminnelser och inkassoärenden
- Avstämningar i samband med månadsbokslut
- Kontakt med externa leverantörer
- Samverkan med övriga avdelningar
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning
- Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- God förståelse för redovisning och bokslut
- Stor vana av att arbeta i ekonomisystem och goda kunskaper i Excel
- Flytande i svenska i såväl tal som skrift
För rollen ser vi även att du är kommunikativ och trivs med att samarbeta med dina kollegor. Utöver detta kan du arbeta lösningsorienterat samt med stor noggrannhet.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-03
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson