Ekonom inom faktura och reskontra

Ekonom inom faktura och reskontra

Arbetsbeskrivning

För ett längre konsultuppdrag söker vi nu en ekonom till faktureringsavdelningen på Skellefteå Kraft.

Om företaget
Skellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent förnybar.

Faktureringsadministration består idag av elva medarbetare som tillsammans ansvarar för fakturering, reskontra, inkasso samt ger service till både interna och externa kunder. Vi arbetar för hela Skellefteå Krafts koncern och ingår i avdelningen kundutveckling tillsammans med marknadsadministration och kundservice.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en ekonom till vår avdelning som kommer att hantera bland annat inkassoärenden, betalningsflöden samt kundärenden. Då du arbetar för hela Skellefteå Krafts koncern kommer du också att vara delaktig i alla bolagens faktureringsprocesser. Vidare kommer du att arbeta och vara en del i vårt principstyrda förbättringsarbete där vi ständigt jobbar med att digitalisera/automatisera flöden samt möta kundens behov av nya lösningar på marknaden.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som är utbildad på gymnasienivå och vi ser det som en fördel om du har en högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi. Du har vana av att arbeta med siffror och avstämningar samt förmågan att hitta nya lösningar i ditt vardagliga arbete. Tidigare erfarenhet av att arbeta med reskontra och fakturering är mycket meriterande.

En förutsättning för att lyckas i rollen är att du som person är analytisk, strukturerad och organiserad då arbetet är mycket varierat och omväxlande. Vidare är du flexibel och serviceinriktad då du kommer att ha många interna och externa kontakter. Goda kunskaper i Excel är en förutsättning.

Skellefteå Kraft strävar efter att spegla samhällets utveckling och vi välkomnar sökande som breddar vår mångfald.

Information och kontakt
Tjänsten som ekonom inom faktura och reskontra är ett konsultuppdrag med start i september och sträcker sig till och med 31 januari 2023. För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Petterström på telefonnummer 072-709 02 88.

Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via länk på Wikans hemsida, urval och intervjuer sker löpande men med sista ansökningsdag 19 juni 2022.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Botnia AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2022
  • Ansök senast: 19 juni 2022

Liknande jobb


Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

27 november 2024

Kontorist

Kontorist

26 november 2024

22 november 2024