OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Wahlstedt Sageryd-gruppen är en oberoende koncern med nästan 30 års erfarenhet av att utveckla och leverera portföljsystem, fondadministration och BackOffice-tjänster, avkastningsberäkningar, riskkontroll och extern värdering för institutionella kapitalförvaltare, försäkringsbolag, arbetsmarknadsförbund, stiftelser och fondbolag. Wahlstedt & Partners AB, en del av WS-gruppen, har tillstånd att driva fondverksamhet och står under Finansinspektionens tillsyn och kan därmed även erbjuda helhetslösningar såsom fondhotell och fondbildning.
Din roll
I rollen som Operations Specialist ingår du i Wahlstedt Sageryds back office team där du har ett stort eget ansvar för det löpande arbetet med dina uppdrag. I det dagliga arbetet kommer du arbeta med värdering av portföljer, andelshantering och navkursberäkningar samt rapportering till kunder och myndigheter. Arbetet innefattar även bokföring och redovisning av värdepappers- och andels transaktioner. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder, depåbanker och andra motparter. Kvalitet i leveranserna är en grundläggande framgångsfaktor.
För att du ska trivas i den här rollen krävs ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Wahlstedt Sageryd följer checklistor och rutinbeskrivningar för att säkerställa kvaliteten i deras leveranser. De håller mycket hög servicenivå gentemot deras kunder. Därför är förmågan att kommunicera internt och externt samt skapa goda arbetsrelationer en förutsättning. Arbetet kräver att du tar stort ansvar för dina uppgifter men också att du har god samarbetsförmåga då gruppen har ett övergripande gemensamt ansvar för att arbetet utförs korrekt.
Start: Så snart som möjligt
Placering: Stockholm
Omfattning: Heltid
Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer att vara anställd av Wahlstedt Sageryd.
Din profil
Vi söker dig som har en genomförd eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi samt erfarenhet från finansiell-/värdepappersadministration. Utöver detta önskar vi att du har goda kunskaper svenska och engelska samt goda kunskaper i Excel. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat inom bank och finans och/eller fondadministration/ back office.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Wahlstedt Sageryd med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry och du kommer att bli anställd direkt hos Wahlstedt Sageryd. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på linnea.tylenius@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)