OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av inkassohantering och kundreskontra? Är du dessutom en team player som inte är rädd för att ta egna initiativ för att driva på arbetet framåt? Då kan du vara personen vi söker! Vår kund är ett av Sveriges största IT-bolag och för deras räkning söker vi nu en ekonom inom kundreskontra för ett konsultuppdrag med omgående start. Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en ekonom inom kundreskontra till deras ekonomiteam i Kista. Bolaget har idag 2500 medarbetare och en ledande leverantör IT-infrastruktur i både Norden och Sverige. De genomsyras av en positiv företagskultur och arbetar tillsammans för att skapa en IT-infrastruktur i världsklass.
Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar med att hantera det löpande ekonomiflödet kopplat till kundreskontra. Det är av stor vikt att du trivs i en roll som kräver flexibilitet och en god samarbetsförmåga. Inom teamet har alla ett gemensamt ansvar för reskontran, du förväntas ta ett självständigt ansvar för de ärenden du åtagit dig. Under din första tid kommer du få en introduktion och upplärning kring bolaget, rutiner och system.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonom inom kundreskontra kommer du bland annat arbeta med:
* Utredning av oplacerade inbetalningar
* Inkassohantering: Inkassofiler, inkassobetalningar, ärendehantering i Inkassobolagets portal samt inkommande mail. Konkurser, likvidationer, rekonstruktioner och BF ansökningar
* Bokslutsarbete: uppbokning befarade kundförluster, avstämning av reskontra och diverse interna bokningar
* Löpande arbetsuppgifter såsom support på telefon och mail
* Service till både interna och externa kunder
* Bedömningar av stoppade ordrar pga förfallna fakturor
* Kravstoppade fakturor
VI SÖKER DIG SOM
- Har gymnasial utbildning inom ekonomi
- Har ett par års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgiter sedan tidigare: Inkassohantering, kundreskontra, bokslutsarbete, intern och extern service
- Har goda kunskaper i Officepaketet och framförallt Excel (kunskap av pivottabeller och Vlookup krävs)
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, detta då arbetet kommer förekomma på båda språk
Vi ser det som starkt meriterande om du:
* Har tidigare erfarenhet av Navision och/eller SAP
* Har tidigare erfarenhet av konkurser, likvidationer, rekonstruktioner och BF-ansökningar
Som person ser vi att du är:
* Duktig på att samarbeta
* Strukturerad
* Initiativtagande
* Flexibel
* Stresstålig
Övrig information
* Start: omgående
* Långsiktighet: December 2023
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kista, möjlighet att arbeta på distans upp till 50%
* Viktigt: För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret. Du väljer "kontroll av egna uppgifter", vänligen beställ ett belastningsregister direkt i samband med att du söker tjänsten här!
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer få veta mer om bolaget som annonsen handlar om vid en första telefonintervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231