OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SVEAB är Sveriges största privata renodlade anläggningsföretag med 1.500 MSEK i omsättning och ca 360 medarbetare. SVEAB utför byggrelaterade tjänster inom Anläggning och Järnväg. Vårt huvudkontor finns beläget i Solna.
Beskrivning
En av våra medarbetare ska gå på föräldraledighet under hösten och nu söker vi efter en vikarie till denna tjänst.
Vikariatet kommer att pågå i cirka ett år.
I denna roll kommer du vara ansvarig för kundfakturahanteringen för SVEAB Anläggning. Detta innebär arbetsuppgifter såsom:
- Ansvar för fakturering för SVEAB Anläggning och mindre bolag
- Lägga in nya kunder i kundregistret
- Ta kreditupplysning på nya kunder
- Matcha kundinbetalningar
- Ansvara för påminnelsehantering och räntefakturering
- Stämma av banken
- Projektadministration
- Försäkringsgarantier till våra pågående projekt
- Delaktig i bokslut
Du kommer även ha en del kontakter både internt och externt. Utöver detta kommer du även vara backup för leverantörsfakturahanteringen. Gruppen ekonomi består idag av fem medarbetare och du rapporterar till redovisningschefen. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Solna där cirka 40 medarbetare arbetar.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av en liknande roll och att du känner dig bekväm med ovan beskrivna arbetsuppgifter. Alternativt har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt erfarenhet av arbetsuppgifter inom ekonomi från praktik eller liknande. Därtill behöver du ha systemvana samt en god övergripande förståelse för arbetet på en ekonomiavdelning. Har du tidigare erfarenhet av kundreskontra ses detta som meriterande.
Du tycker om att arbeta självständigt och trivs samtidigt med att tillhöra ett team där du bidrar med en positiv energi. Vidare ser vi att du är noggrann och kvalitetsmedveten samtidigt som du har en förmåga att förstå helheten. Som person är du även prestigelös, ansvarstagande och strukturerad. Det är meriterande, men inte ett krav, med branscherfarenhet och/eller tidigare erfarenhet av systemet Agresso.
Övrigt
Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig över cirka ett år. Du behöver ha möjlighet att tillträda tjänsten senast i slutet av september/början av oktober.
Vi erbjuder förmåner såväl inom som utanför kollektivavtalet.
Intervjuer för denna tjänst kommer att ske löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Som medarbetare i SVEAB drivs du av våra värderingar Utveckling, Engagemang, Yrkesstolthet och Ansvarstagande. Vi erbjuder en miljö där du förväntas göra skillnad och bidra till att bolaget fortsätter att utvecklas. Om det väcker rätt känsla hos dig så tveka inte att skicka in en ansökan.