Ekonom inom leverantörsreskontra

Ekonom inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Ekonom inom leverantörsrekontra till Teknisk Fastighetsservice AB
Oavsett bransch är en funktionell fastighet en av de viktigaste förutsättningarna för att verksamheten ska fungera fullt ut och vara lönsam. Att se till att fastigheterna är rätt för våra kunder är något vi arbetar med dagligen genom att vara tillgängliga och med rätt kompetens projektera, installera och anpassa system för ventilation, värme, kyla, energi och fastighetsautomation för att nå önskade resultat. Vi finns för att skapa goda inomhusmiljöer!
Om tjänsten
Som ekonom vid leverantörsreskontran hos Teknisk Fastighetsservice är du en nyckelspelare i företagets ekonomifunktion. Du har ansvar för att leverantörsreskontran fungerar på ett tillfredsställande sätt, vilket innefattar hela flödet från ankomstregistrering till utbetalning via bank. Uppgiften kräver att du är noggrann som person och har erfarenhet inom bokföring för att hantera inkomna leverantörsfakturor enligt såväl god redovisningssed som företagets gällande rutiner. Du arbetar dessutom aktivt med att identifiera möjliga processförbättringar som kan spara både tid och energi för dina medarbetare.
Du arbetar i företagets EFH-system, Medius Ascendo, med hantering av leverantörer samt registrering och kontering av leverantörsfakturor, men även i ekonomisystemet Visma.net och dess moduler inom leverantörsreskontra, bank- och likvidhantering.
Teknisk Fastighetsservice har under senare år tagit stora kliv för att nå en högre digitaliseringsgrad inom alla administrativa funktioner och vi arbetar aktivt med att ställa om leverantörsreskontran till mottagande av faktura via EDI medan vi fasar ut användandet av papper. Vi ser positivt på de möjligheter digitaliseringen skapar för en modern ekonomiavdelning och vill gärna ha dig, som framåtsträvare, hos oss!
Kvalifikationer
Vi ser att du är en noggrann person som direkt uppmärksammar detaljer och avvikelser från det normala samtidigt som du inte fastnar i oväsentliga detaljer. Du är strukturerad och sköter dina uppgifter med precision då du dagligen hanterar stora belopp. Kunskap kring hantering av grundläggande bokföring är ett krav och det är självklart meriterande att besitta djupare kunskap på redovisningsområdet inom t.ex. hantering av enklare momsfrågor.
Du bör vara trygg i att arbeta med digitala verktyg och se potentialen av automatisering i de dagliga arbetsuppgifterna utan att det går ut över vare sig kvalitet eller noggrannhet.
Vi ser gärna att du har följande erfarenhet:
· Ett par års erfarenhet inom leverantörsreskontra eller i en ekonomiroll.
· Gärna en eftergymnasial ekonomiutbildning (Universitet, högskola, YH).
· Det är meriterade med erfarenhet i de system som företaget använder: Medius Ascendo samt Visma .net.
Om Teknisk Fastighetsservice
Teknisk Fastighetsservice är ett norrlandsbaserat företag som sköter underhåll och utveckling av fastigheter hos kunder som är fastighetsägare och nyttjare inom industri, offentlig och kommersiell verksamhet. Företaget är verksamt inom service och förebyggande underhåll inom fastighetstekniska installationer för ventilation, värme, kyla, el och automation. Verksamheten är belägen i Norrland med kontor på 16 orter från Gävle i söder till Luleå i norr och med huvudkontor i Sundsvall. Teknisk Fastighetsservice ingår i koncernen Fenix Holding AB med mer än 330 medarbetare, varav ca 210 är anställda i TFS.
Övrig information
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Anställning: Tillsvidare
Ort: Sundsvall
Sista ansökningsdag: Urval görs löpande
Kontakt: Mattias Lundstedt, Chef Affärsstöd, 070-612 76 30
Skicka din ansökan till: catarina.sjobom@tfservice.se märkt ”Leverantörsreskontra”.

Sammanfattning

Postadress

Verkstadsgatan 6
Sundsvall, 85633

Liknande jobb


Ekonomiassistent

14 november 2024

Redovisningskonsult

Redovisningskonsult

14 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

11 november 2024