OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och letar efter nästa utmaning på ett stort bolag? Är du dessutom en team player som inte är rädd för att ta egna initiativ? Då kan du vara personen vi söker! Vår kund är ett av Sveriges största IT-bolag och för deras räkning söker vi nu en ekonom inom leverantörsreskontra för ett konsultuppdrag med omgående start. Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en ekonom inom leverantörsreskontra till deras ekonomiteam i Kista. Bolaget har idag 2500 medarbetare och en ledande leverantör IT-infrastruktur i både Norden och Sverige. De genomsyras av en positiv företagskultur och arbetar tillsammans för att skapa en IT-infrastruktur i världsklass.
Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar med att hantera det löpande ekonomiflödet kopplat till leverantörsreskontra. Det är av stor vikt att du trivs i en roll som kräver flexibilitet och en god samarbetsförmåga. Inom teamet har alla ett gemensamt ansvar för reskontran, du förväntas ta ett självständigt ansvar för de ärenden du åtagit dig. Under din första tid kommer du få en introduktion och upplärning kring bolaget, rutiner och system.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonom inom leverantörsreskontra kommer du bland annat att arbeta med:
* Kontering av leverantörsfakturor
* Periodiseringar av kostnader
* Frågor kring representation
* Administration i systemet, såsom användare, flöden mm
* Posthantering och scanning av pappersfakturor
* Bokslutsarbete i form av reserveringar
* Service till våra interna kunder
VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasial utbildning inom ekonomi
- Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter: kontering, periodisering, representation och bokslutsarbete
- Har goda kunskaper i Officepaketet och framförallt Excel (kunskap av pivottabeller och Vlookup krävs)
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, detta då arbetet kommer förekomma på båda språk
Vi ser det som starkt meriterande om du:
* Har tidigare erfarenhet av Navision, Palette, Navision, SAP eller OpenTex
Som person ser vi att du är:
* Duktig på att samarbeta
* Strukturerad
* Initiativtagande
* Flexibel
* Stresstålig
Övrig information
* Start: omgående
* Långsiktighet: December 2023
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kista, möjlighet att arbeta på distans upp till 50%
* Viktigt: För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret. Du väljer "kontroll av egna uppgifter", vänligen beställ ett belastningsregister direkt i samband med att du söker tjänsten här!
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer få veta mer om bolaget som annonsen handlar om vid en första telefonintervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231