OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
När du kliver in på kontoret hos Ving välkomnas du av en känsla av stark gemenskap och värme från kollegorna. Här delar de glädjen för resor och upplevelsen man kan få med sig från dessa. Du kanske också brinner för att resa, men framförallt hoppas vi du brinner för ekonomi. Nu söker vi en ekonom som är social, prestigelös och vill vara med på Vings fortsatta resa. Sök tjänsten redan idag, och säkerställ din plats på detta flyg!
OM TJÄNSTEN
Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till cirka 400 resmål i över 60 länder. Ving arrangerar charterresor samt säljer kryssningar och flexibla paketresor med reguljärflyg. De erbjuder även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand.
Som en del av Vings fortsatta utvecklingsresa söker Academic Work nu för deras räkning en ekonom med fokus på leverantörsreskontra som vill bli en del av ett varmt och välkomnande team som arbetar tillsammans mot gemensamma mål.
För detta uppdrag kommer du tillhöra avdelningen Financial Service som i sin tur tillhör Ving-gruppens Finance-funktion. Avdelningen ansvarar för nordiska koncerngemensamma ekonomifunktioner så som redovisning, kund- och leverantörsreskontra samt destinationsekonomi där vi nu söker förstärkning för det team som arbetar med leverantörsreskontra.
Detta är ett konsultuppdrag där vi söker dig som kan börja relativt omgående. Uppdraget är ett vikariat som förväntas sträcka sig till hösten 2024 men för rätt person finns goda möjligheter till överrekrytering.
Du erbjuds:
* En dynamisk och positiv arbetsmiljö
* En flexibel arbetsplats där du har möjlighet att arbeta på distans upp till 50%
* Ett långsiktigt konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för leverantörsreskontra för koncernens nordiska bolag. Arbetat innebär bland annat att:
* Ta emot, bearbeta, registrera och betala leverantörsfakturor från samarbetspartners runt om i världen
* Arbeta med uppföljning, bokföring, utredningsarbete och bokslut
* Ansvara för avstämning av saldon gentemot leverantörer och utläggshantering
* Stötta till viss del med kundreskontra såsom fakturering, kundutbetalningar, bokföring av inkommande betalningar och påminnelsehantering.
* Ge service och support gentemot kollegor och samarbetspartners men också ha ett nära samarbete inom det nordiska teamet i det dagliga arbetet såväl som i det kontinuerliga förbättringsarbetet.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi där det är meriterande om den är akademisk
- Har några års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra med god förståelse för finansiella system
- Har en god teoretisk förståelse för redovisning och ekonomiprocesser
- Är en van användare av MS Office, framförallt Excel, men även SharePoint, PowerPoint och Word
- Besitter en god förmåga att kunna kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift, detta eftersom arbete kommer förekomma på båda språk
Vi ser det som starkt meriterande om du har:
* Erfarenhet av digitalisering och automatisering, gärna med hjälp av de verktyg som finns tillgängliga inom ramen för Microsoft 365
Utöver ovan nämnda krav lägger vi även stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som ser prestigelöst samarbete inom och utanför teamet som både en självklarhet och en framgångsfaktor. Du har både vilja och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och du lär dig ofta och gärna nya system och rutiner. Du förstår värdet av dokumentation och ser det som en naturlig del av det dagliga arbetet. Du kan självständigt ta initiativ till och driva förbättringar i nära samarbete med ditt eget och andra team och du tänker gärna nya digitala lösningar och automatisering.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Långsiktighet: Hösten 2024
* Placering: Kungsholmen, möjlighet till distansarbete upp till 50%
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du veta mer om hur det är att arbeta på Ving? Klicka här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231