Ekonom inom leverantörsreskontra till Ving!

Ekonom inom leverantörsreskontra till Ving!

Arbetsbeskrivning

När du kliver in på kontoret hos Ving välkomnas du av en känsla av stark gemenskap och värme från kollegorna. Här delar de glädjen för resor och upplevelsen man kan få med sig från dessa. Du kanske också brinner för att resa, men framförallt hoppas vi du brinner för ekonomi. Nu söker vi en ekonom som är social, prestigelös och vill vara med på Vings fortsatta resa. Sök tjänsten redan idag, och säkerställ din plats på denna resa!

OM TJÄNSTEN
Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i över 60 länder. Ving arrangerar charterresor samt säljer kryssningar och flexibla paketresor med reguljärflyg. De erbjuder även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Som en del av Vings fortsatta utvecklingsresa söker Academic Work nu för deras räkning en ekonom med fokus på leverantörsreskontra som vill bli en del av ett varmt och välkomnande team som arbetar tillsammans mot gemensamma mål.

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer bli anställd på Academic Work och arbeta på uppdrag hos Ving. Start är omgående och uppdraget sträcker sig initialt sex månader med goda chanser till förlängning.

Du erbjuds:
- En dynamisk och positiv arbetsmiljö
- Eventuell chans till att stanna långsiktigt, förutsatt att samarbetet funkar för båda parter
- En flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta på distans upp till 50%
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta emot, bearbeta, registrera och betala leverantörs-fakturor från hotell och flygbolag runt om i världen.
* Uppföljning, bokföring, utredningsarbete, bokslut samt valutabehovsberäkningar
* Support till användare och kollegor via mejl, telefon och chatt, men också att stödja användare med lättförståelig och behovsanpassad dokumentation och utbildning.
* Rollen har ett starkt fokus på service gentemot kollegor och samarbetspartners, men också på nära samarbete inom teamet i det dagliga arbetet såväl som i det kontinuerliga förbättringsarbetet.
* Arbetet innehåller både löpande arbete, projektarbete och ad hoc-uppgifter i en miljö som emellanåt präglas av snabba förändringar


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av arbete inom redovisning med god förståelse för finansiella system
- Har tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och gärna kundreskontra
- Har goda kunskaper i MS Office, framförallt Excel, SharePoint, Powerpoint och Word
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. detta då arbete kan förekomma på båda språk

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV, Exflow, Readsoft eller MidOffice
- Erfarenhet av digitalisering och automatisering inom leverantörsreskontraområdet

För att passa in här och trivas ser vi att du som söker är prestigelös och samarbetar väl med dina kollegor och utanför teamet, vilket du ser som en självklarhet. Att anpassa sig snabbt till förändringar och nya förutsättningar gör du med lätthet, och du lär dig gärna nya rutiner och system. Du tar gärna initiativ och driver självständigt på dem i nära samarbete med ditt eget och andra team. Vidare tänker du gärna på nya digitala lösningar och att utveckla system för att effektivisera och förbättra.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du veta mer om Ving? Klicka här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2023
  • Ansök senast: 21 oktober 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 september 2024

Redovisningsekonom till Agio

25 september 2024

Redovisningsekonom

25 september 2024

Ekonomiassistent

25 september 2024