OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som ekonom i ett kompetent team inom leverantörsreskontra med hela världen som kontaktyta? Då kan du vara den vi söker! Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Ving är en del av den nordiska koncernen Nordic Leisure Travel Group och Financial Services är en del av Finance. För Vings räkning söker vi nu en erfaren ekonom till ett av deras team inom leverantörsreskontra med primärt fokus på deras reguljärpaketerade resor.
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att koncernens leverantörsreskontra hanteras effektivt och korrekt. Arbetet innebär att ta emot, bearbeta, registrera och betala leverantörsfakturor från samarbetspartners runt om i hela världen. Arbetet innefattar också uppföljning, bokföring, utredningsarbete och bokslut.
Rollen har även ett starkt fokus på service gentemot kollegor och samarbetspartners, men också på nära samarbete inom det nordiska teamet i det dagliga arbetet såväl som i det kontinuerliga förbättringsarbetet. Arbetet innehåller både löpande arbete, projektarbete och ad hoc-uppgifter i en miljö som präglas av snabba förändringar och högt tempo.
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar på uppdrag hos Ving. Vi söker dig som kan börja omgående där uppdraget initialt sträcker sig sex månader men där målet är en överrekrytering direkt till Ving.
Du erbjuds
- En spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en långsiktig karriär hos Ving
- En omväxlande vardag tillsammans med härliga kollegor
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig under ditt uppdrag
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* ta emot, bearbeta, registrera och betala leverantörsfakturor från samarbetspartners runt om i hela världen
* Uppföljning, bokföring, utredningsarbete och bokslut
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna akdemisk
- Har minst ett par års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra med stora transaktionsflöden
- Har god teoretisk förståelse för redovisning och ekonomiprocesser
- Är en van användare av Excel samt övriga verktyg inom Microsoft 365
- Har en god förmåga att kunna kommunucera på engelska i tal och skrift samt kunna förstå de skandinaviska språken i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av MidOffice, Microsoft Dynamics NAV och Exflow
- Erfarenhet av och intresse för digitalisering och automatisering
- Erfarenhet av Microsoft Power Automate
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi söker dig som ser prestigelöst samarbete inom och utanför teamet som både en självklarhet och en framgångsfaktor. Du har både vilja och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och du lär dig ofta och gärna nya saker. Du förstår värdet av noggrannhet och att etablera och dokumentera goda rutiner. Du kan självständigt ta initiativ till och driva förbättringar i nära samarbete med ditt egen och andra team.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du veta mer om Ving? Klicka här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231