Ekonom - Karlstads stift

Ekonom - Karlstads stift

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

I ditt nya arbete som Ekonom kommer du att arbeta på vår servicebyrå tillsammans med tre ekonomer och en ekonomiassistent där vi samarbetar för att leverera service och stöd av högsta kvalitet. Karlstads stift hanterar ekonomiadministration åt flera församlingar och pastorat i varierande storlek där du kommer att arbeta både i team och självständigt med att vara ett stöd till dessa i ekonomiska frågor. Du kommer främst att jobba med kvalificerade ekonomiuppgifter som upprättande av budget, bokslut, årsredovisning, kalkyler och verksamhetsstyrning. I tjänsten ingår även en mindre del fakturahantering, löpande redovisning, månadsavstämningar och månadsrapporter

Du kommer att arbeta i våra helt nyrenoverade kontorslokaler i centrala Karlstad. Tjänsten är flexibel och möjlighet finns att jobba hemifrån några dagar per vecka.

Om dig

I ditt arbete är du noggrann, analytisk och engagerad. Du drivs av egna initiativ och av att visa medmänsklighet. Som person är du kommunikativ, serviceinriktad och trivs i en familjär miljö som genomsyras av prestigelöshet. Med förståelse för människor kan du enkelt bygga och bibehålla relationer. Att arbeta med system och digitalisering är en självklarhet och du brinner för att prata ekonomi inför och med andra människor.

Vi ser att du delar Svenska kyrkans värderingar.

Vi söker dig som har en examen inom ekonomi och några års erfarenhet av arbete med kvalificerade redovisningsfrågor på redovisningsbyrå eller motsvarande. B-körkort är ett krav då du behöver ha möjlighet att ta dig ut till våra församlingar och pastorat runt om i Värmland och Dalsland.

Om oss

Karlstads stift är ett av Svenska kyrkans 13 stift och består av 30 församlingar och pastorat i Värmland och Dalsland. Stiftets grundläggande uppgift är att främja och ha tillsyn över församlingslivet samt att förvalta den kyrkligt ägda skogen. På stiftskansliet beläget mitt i centrala Karlstad arbetar cirka 50 personer.

Vi värnar om våra medarbetare och arbetar dagligen för att skapa en arbetsmiljö och tillvaro där vi hjälps åt och mår bra. Det är viktigt för oss att våra medarbetare kan bibehålla en balans i det övriga livet. Vi erbjuder dessutom goda förmåner i form av exempelvis eget träningsrum, friskvårdsbidrag och rikskort.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på telefon 070 220 62 60 eller Elin Skau på telefon 073 529 69 67

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 7 november.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110 070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Testhuset
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 7 november 2022

Besöksadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD

Postadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD, 65224

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024