Ekonom kundreskontra till Kamux - Upplands Väsby

Ekonom kundreskontra till Kamux - Upplands Väsby

Arbetsbeskrivning

Det går bra för Kamux och vi fortsätter vår tillväxtresa! Vi har idag 24 butiker i Sverige och är Europas tredje största återförsäljare av bilar. Är du initiativtagande och har förmågan att förstå samband? Då kan det vara dig vi söker!
Tillsammans är vi är ett dynamiskt arbetsteam som är placerade på vårt härliga kontor i Upplands Väsby, norr om Stockholm. Totalt på kontoret är vi ca 30 personer, varav 8 personer på ekonomiavdelningen, som alla bidrar till att göra Kamux till en fantastisk plats att jobba och utvecklas på!


Att jobba som ekonom på kundreskontra
Arbetet erbjuder en kombination av uppföljning med butikschefer för öppna kundfordringar, samarbete med kollegor inom bolaget och med leverantörer, bokföring och system- och processutveckling för ekonomigruppen. Vi eftersträvar rotation av arbetsuppgifter för en god arbetsmiljö, variation, samt ökad förståelse för helheten.
I arbetet ingår bland annat
· Coachning och samtal med säljare för öppna kundfordringar
· Bistå med att upprätta krav via externa inkassobolag
· Bokföra dagens inbetalningar
· Avstämningar av konton relaterade till kundreskontran och bank
I rollen kommer du även vara inkluderad i förändringsarbete för att stärka verksamhetens interna kontroller samtidigt som vi strävar efter att överträffa våra kunders förväntningar.


Är du den vi söker?
För att bli framgångsrik i rollen som ekonom inom vår kundreskontra-grupp hos oss, ser vi att du gärna har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Vi ser det som meriterande om du har:
· Erfarenhet av ekonomisystem som D365 eller Basware
· Erfarenhet av arbete med attestbehörigheter och attestflöden i fakturahanteringssystem
· Erfarenhet från projektledning
Som person ser vi gärna att du är positiv och initiativtagande samt har förmågan att genom analys se samband. Vidare är du en god kommunikatör som brinner lite extra för att ge en god service!


Vi erbjuder dig
Ett roligt arbete i ett trevligt team inom ett snabbt växande företag. Här hjälper vi varandra samtidigt som vi har tydliga egna ansvarsområden. Vi ser till att ge dig den kunskap som behövs för att sköta ditt dagliga arbete på bästa sätt. Vi har en hybrid-modell för där vi är stationerade. Vi sitter sedan cirka tre år tillbaka i nya fräscha lokaler i Upplands Väsby, norr om Stockholm med förbestämda dagar för att arbeta hemifrån med villkoret att du fått rätt handledning och redskap för att kunna självständigt.


Om Kamux
På Kamux har vi specialiserat oss på att sälja och köpa in begagnade person- och transportbilar. Vi är den största nordiska bilåterförsäljaren som enbart riktar in sig på nyare, begagnade fordon. Vi strävar efter att ha ett brett utbud samt kunna erbjuda våra kunder förmånliga priser.
Kamux har i dagsläget 50 butiker i Finland, 24 i Sverige och 8 i Tyskland - och vi expanderar hela tiden! Vi har idag över 2000 bilar på lager i Sverige och alla butiker kan sälja samtliga bilar till sina kunder, så sannolikheten att hitta en passande bil åt kunden är stor. Totalt har vi sålt över 400 000 bilar till nöjda kunder i dessa tre länder.


Vill du bli en av oss? Sök redan idag!
Skicka in ditt CV och personliga brev så fort som möjligt, dock senast den 22:a mars. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag.
Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar på andra sätt än via vårt eget rekryteringssystem.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ekonomichef Daniel Lindgren på daniel.lindgren@kamux.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HUVUDKONTOR Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2023
  • Ansök senast: 22 mars 2023

Postadress

Hemvärnsgatan 15
Solna, 17154

Liknande jobb


21 november 2024