OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Redovisningsstöd ingår i ekonomiavdelningen inom Regionstaben. Redovisningsstöd ansvarar för huvudprocesserna utbetalningar, inbetalningar och finansiell redovisning. Redovisningsstöd utför löpande redovisning och upprättar månads- samt del- och helårsbokslut/-redovisning för Region Kronoberg. Enhetens mål är en tillförlitlig och rättvisande redovisning samt effektiva och säkra ekonomiadministrativa processer.
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett intressant, omväxlande och utvecklande arbete inom processen leverantör. Du kommer att arbeta med leverantörsreskontran i hela processen med bland annat att:
- upprätthålla leverantörsregister och andra relevanta register
- hantera fakturaflöden innebärande inskanning/kontering/bokföring av leverantörsfakturor
- arbeta med fakturaflödet avseende elektronisk handel
- bevaka, betala och följa upp fakturor
- löpande analysera och underhålla reskontran.
- hålla regelbunden intern och extern kontakt samt hålla utbildningar
- löpande verka för processutveckling samt att dokumentera processer och rutiner
KVALIFIKATIONER
Du som söker har högskoleutbildning inom ekonomi 120p/180hp samt några års relevant erfarenhet. Du har god kunskap om Excel och ekonomisystem. Det är meriterande om du kan A+, Infoweaver och Access.
Vidare söker vi en person som:
- är inställd på att tillsammans med sina kollegor bidra till att utveckla enhetens arbete.
- har god analytiskt förmåga och ser samband och konsekvenser
- är noggrann och ansvarstagande
- är van att arbeta på ett effektivt och strukturerat sätt och att självständigt sätta sig in i, och sköta, nya arbetsuppgifter av olika karaktär.
- har mycket god samarbetsförmåga och känsla för service och gott bemötande
- är en god kommunikatör, både i tal och skrift, samt har ett förtroendeingivande sätt.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Provanställning kan bli aktuellt
Vi kommer att genomföra intervjuer 6 sep och eventuellt 15 september
Uppgiftslämnarna nås f om v 29.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029
Kontaktpersoner på detta företaget
Bitr verksamhetschef Kerstin Björck
0470-58 66 92
HR-specialist Anna Sörensson
0470-58 64 71
Enhetschef kansliavdelningen Anders Pettersson
076-7221701
HR-samordnare Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Upphandlingschef Tomas Nilsson
0470-586351
Verksamhetsutvecklare Gert-Olov Karlsson
0470-586299
Avdelningschef Annika Andersson
0372-58 55 57
Chef för Regionservice Petra Larsson
0470-58 84 99
bitr verksamhetschef Kerstin Björck
0470- 58 66 92
Utbildningsledare Charlotta Sjölin
0470-58 66 94