Ekonom - leverantörsreskontra - Interim

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning
Vår kund byter ut sin ekonomiplattform vid årsskiftet och går Live med ERP-systemet IFS. Dessutom tar de över hanteringen av bland annat leverantörsreskontran i egen regi efter att tidigare varit outsourcad. I samband med övergången förutser de en tillfälligt ökad mängd manuell hantering av fakturor både i samband med konverteringar och överläsningar från gamla system samt från de nya flödena i det nya systemet efter driftstart. De behöver därför extra resurser som kan stötta dem under den övergångsperioden. Övergripande Beskrivning: 
Huvudsaklig uppgift är hantering av inkommande leverantörsfakturor så att de kan gå vidare i antingen ett inköpsorderflöde eller ett rent attestgodkännandeflöde.  Även annat stöd inom ekonomi eller inköpsområdet kan bli aktuellt under samma period.Skallkrav:
Kompetens och utbildning inom aktuellt område
2-5 års erfarenhet inom området leverantörsreskontra, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet.
Tar ansvar och har förståelse för sin roll i helheten
Kan arbeta självständigt

Meriterande
Arbete inom systemplattformen IFS

Önskemål om personliga egenskaper
Förutom kompetens ovan är det grundläggande att vår kunds värderingar är en del av de personliga egenskaper som präglar en konsult.  De är Nyfikna: De lyssnar och har en nära dialog och samverkan med andra, De vill bli bättre och söker nya lösningar och möjligheter, Vi arbetar för ökad mångfald som berikar och utvecklar.
De tar Initiativ: Vi går från ord till handling och är fokuserade på att nå sina mål, De tar beslut och står för konsekvenserna, De vill framåt och driver våra insatser effektivt.
De tar Ansvar: De arbetar säkert eller inte alls, De håller vad vi lovar, agerar etiskt och är affärsmässiga, De visar omtanke om varandra och samhället vi verkar i.
Närvaro på kontor gäller 3 dagar i veckan
Visst låter detta som en spännande roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NXT Interim Stockholm AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2023
  • Ansök senast: 4 augusti 2023

Liknande jobb


Redovisningsassistent / Redovisningskonsult

Redovisningsassistent / Redovisningskonsult

24 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

20 november 2024

20 november 2024