OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SNABBFAKTA:
Omfattning: 50%
Arbetstider: 4h varje dag, flexibelt schema
Ort: Solna
Startdatum: September
DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS:
Vår kund sitter i fräscha lokaler i Solna med närhet till goda kommunikationer och restauranger. Flexibilitet är ett viktigt ledord och arbetskulturen präglas av öppenhet, engagemang och personligt ledarskap. Vår kund är verksamma inom samtliga områden kring inomhusklimat. Deras metod utgår från en helhetssyn, där kyla, värme, ventilation och styr- samt reglerteknik samverkar. De vill skapa ett företag som hjälper sina kunder att göra världen lite bättre genom att bidra till den nödvändiga energiomställningen.
DIN ROLL:
Vår kund erbjuder en arbetsplats där egna initiativ till effektivisering premieras. Samarbete med kollegorna i teamet ser dom som en viktig del av företagskulturen, trivsel är en viktig faktor för framgång! Som kundsreskontraekonom kommer du att ansvara för kundfakturaprocessen från ax till limpa, för koncernens fem bolag. Utöver det löpande arbetet kommer du att få möjlighet att delta i utvecklingen av faktureringsprocessen. Ekonomiavdelningen har nyligen genomgått ett systembyte till Visma.Net. Därför är det ett stort plus om du har ett systemintresse och ett öga för vart processer kan effektiviseras. För att göra detta på ett effektivt sätt tror vi att du är lösningsorienterad och har vana av att planera och strukturera upp ditt arbete.
Dina arbetsuppgifter kommer innefatta:
- Dagligen ansvara för koncernens fakturering ut mot kund
- Delta i processutveckling
- Avstämningar av kundreskontra samt tillhörande balanskonton
- Stöd för organisationen för frågor gällande kundfakturor
- Bokföring av inbetalningar
- Upplägg av nya kunder
- Ansvara för att uppdatera interna prislistor
- Inkassohantering
- Hantering av indexering
- Kundrelaterade beräkningar och bokföringar
VEM ÄR DU?
Du har några års erfarenhet av kundreskontra, fakturering ut mot kund, bokföring av inbetalningar, avstämningar av kundreskontra samt tillhörande balanskonton. Koncernspråket är svenska, det är därför viktigt att du är flytande i skrift och tal. Det är meriterande om du har erfarenhet av bolag med stora transaktionsflöden samt en fördel om du har erfarenhet av Visma. Du kommer vara en del av ett glatt ekonomiteam med ett gott samarbete och en stark laganda. För att lyckas i rollen ser vi att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är en lagspelare. Du har en positiv energi och lätt för att skapa relationer både internt och externt med god kommunikationsförmåga.
VAD ERBJUDER VI?
Som anställd på Bara Posten Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter.
ÖVRIG INFORMATION
- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bara Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Bara Posten Bemanning och blir uthyrd till vår kund.
- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se
OM BARA POSTEN BEMANNING
Bara Posten Bemanning erbjuder bemanning- och rekryteringslösningar med fokus på kontorsnära tjänster såsom reception, kontorsservice, administration samt tjänster inom ekonomiområdet. Bara Posten Bemanning riktar sig till företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor.