OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar och bostadsrättshavare ". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har kontor på sex orter runt om i landet med totalt cirka 320 anställda. 2016 var koncernens intäkter 431 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.
SBC ERBJUDER
Vi erbjuder dig ett intressant arbete i ett gott arbetsklimat och med engagerade medarbetare. SBC eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare som månar om att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid.
Du ansvarar för kundreskontra och arbetar nära tillsammans med faktureringsteamet. Du upprätthåller goda relationer med interna medarbetare och externa leverantörer och samarbetspartners. Vilket innebär att du ger rådgivning på ett korrekt och trevligt sätt. Vidare så medverkar du vid utveckling och förändringar i system, transaktioner och processer.
Löpande kundreskontraarbete och matchningar av inbetalningar
Intern- och extern kundkontakt
Påminnelse- och kravhantering
Avstämningar av reskontra och balanskonton
Stöd till attesterande chefer
Vi söker dig med gymnasieutbildning, KY-utbildning eller högskoleutbildning inom redovisning. Vi tror att du minst har 1-2 års relevantarbetslivserfarenhet av löpande bokföring och kund- och/eller leverantörsreskontra. Du har förståelse för kundflödet i stora eller mindre organisationer.
Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, initiativtagande, serviceinriktad, kvalitetsmedveten med personlig mognad, helhetssyn och god samarbetsförmåga. Förstår sin roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Som person har du lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och utför dem med noggrannhet.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i större affärssystem gärna erfarenhet av Visma. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Har du erfarenhet av ekonomiarbete från fastighetsbranschen är det meriterande, men inte avgörande.
Hos oss får du goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat.