OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Newsec - The Full Service Property House in Northern Europe - erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Vi är ett partnerägt bolag med ca 2400 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare.
Din roll
Som ekonom på Newsec blir du en del av ett dedikerat team som säkerställer en trygg hantering av kunders ekonomiska förvaltning enligt gällande förvaltningsavtal. Du tillhör det växande affärsområdet ekonomisk förvaltning och är självklar lagspelare som bidrar till arbetet med fortsatt nöjda kunder och medarbetare. Dina ansvarsområden kommer bland annat bestå av:
- Fakturahantering leverantörsfakturor; registrering, kontering, flöde och betalning
- Periodisering av leverantörsfakturor
- Supportfunktion EFH Agresso för förvaltare och kund
- Löpande bokföring
- Kundfakturering, underlag till faktureringen
- Arkivering och posthantering
- Förståelse för förvaltningsavtalen med kund
Din profil
Då vi inser värdet av människors olikheter, kompetenser och erfarenheter ser vi gärna både dig som är nyutexaminerad från gymnasiet eller högskola och dig med några års erfarenhet av rollen. Vi tror att båda kompetenserna bidrar till en fantastisk helhet.
För att trivas och lyckas väl i rollen behöver du vara självständig, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du tycker om att arbeta i högt tempo och få saker gjort. Du är snabblärd och har lätt för att anpassa dig till nya miljöer samt prioritera dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du trivs i ett växande bolag med föränderlig miljö och tycker om att ha ett eget ansvarsområde men också vara en del av en större team.
Då du kommer att arbeta i nära samarbete med kollegor ser vi att du brinner för att tillsammans med ditt team leverera högsta kvalitet till kund. Vi ser även att du är ödmjuk, flexibel, serviceminded och har god förmåga att samarbeta och kommunicera med såväl medarbetare som leverantör och kund. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.
Din värdegrund
Det är viktigt för oss att du vill arbeta i enlighet med vår värdegrund Passion för kollegor och kunder. Du trivs i en kunskapsbaserad organisation där medarbetaren sätts i första rummet och delar vår övertygelse att nöjda medarbetare ger oss nöjda kunder. Du har siktet inställt på att leverera lösningar och tjänster av högsta kvalitet som överträffar såväl kundens högsta förväntningar som konkurrenternas yttersta förmåga. Du delar vår vilja att söka och pröva nya lösningar, att leda utvecklingen av nya tjänster och erbjudanden, att våga agera otraditionellt. Du säkerställer att varje kunds integritet upprätthålls till 100%, att varje uppdrag genomförs med hög affärsetik och moral och med kundens bästa för ögonen.
Ditt Newsec
Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad valts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Varmt välkommen med din ansökan till oss!
Tjänsten är på heltid, tillsvidare och placerad i centrala Göteborg.
Rekryteringsprocessen är kompetensbaserad och innefattar inledningsvis ett personlighetstest samt ett test för att pröva logisk slutledningsförmåga. Urval och intervjuer sker därefter löpande. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
På grund av GDPR tar vi ej emot din ansökan via mail.