Ekonom med bolagsansvar

Ekonom med bolagsansvar

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi Ekonom till bolag inom fastighetsförvaltning/uthyrning i en koncern vars huvudsakliga verksamhet är inom Fastighetsutveckling och bygg.
Vår verksamhet är unik i sitt slag och hos oss får du möjlighet att vara del av ett helt nytt koncept inom hotellverksamhet. Du kommer att arbeta nära och ingå såväl i hotellverksamhetens team som koncernens ekonomifunktion.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att säkerställa högsta kvalitet från hotellbokning till årsbokslut. Är du en noggrann person med gott ordningssinne, gillar ett högt tempo, lockas av entreprenörsanda, nytänkande och har ett stort eget driv? Då kanske just du är den vi söker!
Arbetsuppgifter och om tjänsten
Som ekonom i bolaget ska du känna dig bekväm med att arbeta självständig genom hela det ekonomiska flödet. Du kommer ha ett nära samarbete med koncernens ekonomichef och controller som kommer finnas där och stötta i frågor som uppkommer. Du ansvarar för det löpande arbetet inom bokföring, kund-och leverantörsreskontra, momsredovisning (i blandad verksamhet), budgetuppföljning samt agerar stöttning inom ekonomiska frågor till verksamhetenschefen på plats.
Du har ett övergripande ansvar över bolagets ekonomiska processer och arbetar såväl operativt som strategiskt över hela året.
Din roll kommer även innefatta systemansvarig i vårt bokningssystem (med fakturering/kundreskontra) för att i det säkerställa en redovisning av högsta kvalité.
I din arbetsroll ansvarar du bl.a. för :
Löpande bokföring och redovisning
Kund- och leverantörsreskontra samt till viss del fakturering och kontering/bokning av leverantörsfakturor
Återrapportering av in- och utbetalningar.
Utläggshantering, sammanställning och kontering
Påminnelse- och kravhantering. Driva projektet att outsourca denna hantering.
Momsredovisning i blandad verksamhet
Månadsavstämning
Halvår- och årsbokslut
Systemadministratör i vårt bokningssystem CompuSoft
Tillsammans med bokningsavdelningen sätta upp rutiner och processer som stöttar dem i syfte att få effektivare flöden i bokningssystemet. Betalningsflöden för bokningsavgifter av studios, kravhantering vid uppkomna brister vid återlämning av studios samt hantera depositioner mot kunder. Implementera nya moduler såsom t ex e-faktura mm.
Kontakter med myndigheter
Ansvara för översyn och kontroll av löpande avtal med samarbetspartners, såsom betalningsplattformar etc.

Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en bred roll inom ekonomi där liknande arbetsuppgifter har ingått. Du får gärna ha arbetat med ekonomi inom hotellbranschen. Du är väl insatt i hela ekonomiflödet och har förståelse för stora transaktionsflöden samt har arbetat självständigt med löpande redovisning och månadsbokslut. Du har en förmåga att förstå helheten och har ett driv och motiveras av att arbeta med förbättringsarbete och skapa struktur. Som person är du noggrann, flexibel, lösningsinriktad och kommunikativ. Du trivs i ett högt tempo och har en positiv attityd med ett prestigelöst sätt samt är en god lagspelare och ständigt arbetar framåt.
Krav för tjänsten är:
Ekonomutbildning eller likvärdig
Minst 3–4 års erfarenhet inom ekonomi gärna som ekonomiansvarig
Goda kunskaper inom Microsoft Office 365/Excel
Goda kunskaper i Fortnox
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Meriterande är:
Erfarenhet i system så som Rillion och CompuSoft
Arbetat inom hotellverksamhet eller liknande verksamhet
Erfarenhet av momshantering i blandad verksamhet
Goda kunskaper i danska

Stämmer detta in på dig? Då kan vi erbjuda en tjänst i en växande organisation där alla har en passion och vilja att driva verksamheten framåt och hjälpa till där det behövs. Beslutsvägarna är korta, vi har roligt tillsammans och motiveras av att tillföra kvalité både lokalt kring projekt och för samhället i stort.
Information om anställning
Tjänsten är på heltid och en provanställning på 6månader kommer att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning.
Ansökningar tillsammans med CV och personligt brev skickas märkt "Ekonom" till mathilda@svh.se . Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren
Svenska Hem i Bromma är en familjeägd koncern inom fastighetsbranschen som varit aktiv i snart 30 år. Vi arbetar med Fastighetsutveckling, produktutveckling och produktion av bostadsprojekt och hyresprojekt över hela Sverige. Waterfront cabins en en del utav koncernen av Svenska hem i Bromma. Precis intill kanalen i centrala Göteborg finner du Waterfront Cabins. Här kan du boka moderna studios i smart compact-living format. Våra studios erbjuder "all inclusive"- de är fullt inredda och utrustade med allt man behöver för en trevlig vistelse. Inom koncernen arbetar vi med fastighetsutveckling, produktutveckling och produktion av bostadsprojekt vi fokuserar på helheten, vi arbetar värdeskapande och kvalitetssäkrar och vill gärna ha en nära kontakt med våra kunder. Vi är måna om att vara med skapa pusselbitarna som bidrar till levande stadsdelar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hamnpiren Fastighetsutveckling AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Postadress

Kvillepiren 12
GÖTEBORG, 41779

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024