Ekonom med erfarenhet av ledarskap

Arbetsbeskrivning

Om oss

Med en starkt tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda och driv. Vi sitter i öppet landskap vilket bidrar till en god lagsammanhållning och där alla samtidigt får god inblick i verksamheten. Vi tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet men lägger också i en extra växel och hugger alltid in när det behövs. Tillsammans jobbar vi alltid för att lära oss mer och vara bäst i branschen. Vi arbetar ständigt med att bidra till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt.

I rollen tillhör du avdelningen Ekonomisk Förvaltning vars huvudsakliga uppgift är att ge våra kunder ett helhetsgrepp om deras ekonomi för en trygg och pålitlig förvaltning. Kunderna är till största del bostadsrättsföreningar men även fastighetsägare. Du rapporterar till regional chef för Malmökontoret på avdelningen Ekonomisk Förvaltning.

Om tjänsten

I rollen som Ställföreträdande regional chef ansvarar du för:

- Personalplanering, medarbetarsamtal, arbetsfördelning och nyrekrytering
- Stötta ditt team i dialoger med kunder och andra intressenter samt i deras övriga arbetsuppgifter. Coaching är en viktig del av rollen då majoriteten är juniora medarbetare och du blir en viktig roll i starten av deras karriär hos oss!
- Säkerställa att teamet bidrar till att Ekonomiska Förvaltningen uppnår lönsamhet
- Uppföljning av kundnöjdhet, identifiering av förbättringsområden och att utveckla arbetssätt och teamets kompetens för att förbättra kundnöjdhet


Du kommer utöver rollen som Ställföreträdande regional chef även ha en roll som kundansvarig ekonom. Den rollen innebär att du är företagets ansikte utåt mot våra kunder genom att vara ekonomiansvarig och personlig rådgivare åt kunden. Du tilldelas en kundportfölj som du ska utveckla och förädla enligt Bredablickmodellen.

- Helhetsansvar för ett antal bostadsrättsföreningar
- Upprätta femårsbudget, årsredovisning och kvartalsrapporter till kunder
- Deltagande på bostadsrättsföreningars föreningsstämma


Vi erbjuder dig

- En roll där du får arbeta med ledarskap och coaching
- En inflytelserik roll i en växande organisation
- Enligt en av våra medarbetare - "en väldigt rolig plats, skratt dagligen men också utmaningar i arbetet"



Vi söker dig som

- Har minst 3 års erfarenhet av löpande redovisning eller bokslut
- Har erfarenhet från ledarskap och därmed vana att coacha medarbetare
- Är flytande i svenska i både tal och skrift samt behärskar engelska väl


Har du dessutom kännedom om fastighetsbranschen och bostadsrättsföreningar så ses det som meriterande. Exempelvis varit involverad i en bostadsrättsförenings styrelse.

Som person ser vi därför att du är:

- Noggrann
- Strukturerad
- Ansvarstagande
- Affärsmässig, vilket innebär att du har förståelse och fokus på vad som bidrar till långsiktiga resultat och gynnsamhet för kund och vår organisation


Du är inte rädd för att kastas in i nya situationer utan ser det som en utmaning, utveckling och möjlighet att överträffa förväntningar. Som medarbetare hos Bredablickgruppen är det viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt tempo och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.



Övrig information

- Placering: Grimsbygatan 24, Malmö
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bredablick Förvaltning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2021
  • Ansök senast: 30 januari 2022

Liknande jobb


Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

8 november 2024

13 november 2024

Chief Accountant sökes!

Chief Accountant sökes!

12 november 2024