Ekonom med erfarenhet av leverantörsreskontra sökes!

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vår kund är ett internationellt företag som har kontor på flera orter runt om i Sverige. Nu söker de en ekonom med inriktning leverantörsreskontra och bokföring till sitt kontor i Sollentuna.

Tjänsten
Du kommer att arbeta ute hos vår kund, men vara anställd som konsult via Placera Personal. Ekonomiavdelningen består av ett glatt och trivsamt gäng på tio personer. Del av leverantörsreskontran hanteras på koncernens Shared Service Center i Slovakien, där alla fakturor scannas och konteras. Tjänsten är ett vikariat på drygt ett år med start omgående. Då vår kund är ett internationellt företag och kommer tjänsten även att innebära en del internationella kontakter.

Arbetsuppgifter
Som ekonom inom leverantörsreskontra kommer du bland annat arbeta med:

• Leverantörsbetalningar externa och mot koncernbolag
• Kontaktperson mot Shared Service Center i Slovakien
• Betalningspåminnelser från leverantörer
• Kontroll av kontering och attest
• Kontoavstämningar
• Periodiseringar av leverantörsfakturor
• Bokföring av banktransaktioner
• Back up kundfakturering
• Hålla kurser i leverantörsreskontrasystemet för nya användare

Kvalifikationer
För att passa för tjänsten som ekonom inom leverantörsreskontra ser vi att du har följande bakgrund:

• Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande
• Flera års erfarenhet av leverantörsreskontra och bokföring, gärna från större företag
• Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i SAP
• Goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska

För att trivas i rollen som ekonom inom leverantörsreskontra tror vi att du är noggrann, drivande, lättlärd och har en positiv inställning. Andra egenskaper som vi värdesätter är att du är initiativtagande, har god samarbetsförmåga och själv kan planera ditt arbete.  

Om du är intresserad av tjänsten tveka inte att skicka in din ansökan omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Om du är intresserad av tjänsten tveka inte att skicka in din ansökan omgående!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid juli 2013 – aug 2014.
  • Publicerat: 19 juli 2013

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


Ekonom med erfarenhet av kundreskontra

5 november 2024

5 november 2024

IT- & Ekonomiassistent

IT- & Ekonomiassistent

5 november 2024