Ekonom med faktureringsansvar / Billing Coordinator

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 450 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.

Är du en engagerad ekonom som gillar att ge service och ta ansvar? Tycker du om att jobba i team och att lösa uppgifter tillsammans? Vi erbjuder dig en tydlig roll i en kunskapsintensiv organisation. Tillsammans med ambitiösa och motiverade medarbetare kommer du att ha hand om fakturering i en internationell miljö som präglas av engagemang, trivsel och delaktighet.

Rollen som Billing Coordinator
Vi söker dig som vill bli en del av vår faktureringsgrupp med placering på vårt kontor i fina lokaler i centrala Stockholm. Här har du huvudansvar för faktureringen tillsammans med fem kollegor som har liknande roller. Övriga fem medarbetare i faktureringsgruppen arbetar vid våra kontor i Malmö och Göteborg.

Du kommer arbeta som faktureringsansvarig, Billing Coordinator, och ditt uppdrag kommer att innefatta arbete med löpande fakturering för ett antal delägare, ta fram rapporter och statistik, fakturera via klienters eBilling-system samt göra olika ekonomiska uppföljningar.

I rollen kommer du även arbeta med support och utbildning i byråns faktureringsrelaterade system. Rollen ger utrymme för att själv strukturera och organisera ditt arbete samtidigt som du får en bra inblick och förståelse för olika områden inom en ekonomifunktion. Faktureringsgruppen arbetar tillsammans i olika projekt och har ett nära samarbete vilket innebär att vi är måna om att du är en lagspelare och har förmåga att arbeta flexibelt. Vi tycker att det är viktigt att vi har roligt tillsammans på jobbet och därför erbjuds olika sociala sammankomster, aktiviteter och utbildningskonferenser.

Din profil

Vi ser gärna att du är nyexaminerad med en examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola med inriktning ekonomi. Eller så har du annan relevant erfarenhet motsvarande studier och är i början av din ekonomkarriär.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du är drivande, serviceinriktad och noggrann. Vidare är du organiserad och metodisk samt kan hantera snäva tidsramar. Givetvis är du positiv och pedagogisk och har en god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt såväl på svenska som på engelska.

Vår filosofi

Mannheimer Swartling är en arbetsplats som uppmuntrar medarbetarna att engagera sig i att utveckla verksamheten som förändras i takt med klienternas skiftande behov och förutsättningar, något som har pågått sedan byrån bildades. Att arbeta med Mannheimer Swartling ska vara en kvalitetsstämpel. För oss har just det alltid varit en viktig målsättning och drivkraft. Vår långvariga filosofi kommer bland annat till uttryck i de tre kärnvärdena kvalitet, affärsfokus och laganda.

Genom åren har det blivit tydligt att den allra högsta kvaliteten, den åstadkommer vi tillsammans. Att våra medarbetare samarbetar och delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter är själva utgångspunkten för byråns affärsmodell, Pure Lockstep. Det har i sin tur byggt en ovanligt stark företagskultur. Kulturen är en av de vanligaste förklaringarna vi får från våra medarbetare till varför de trivs på byrån och väljer att stanna.

Övrig information

Tjänsten är ett vikariat på heltid fram till juni 2025, med eventuell möjlighet till förlängning. Planerad start enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV, personligt brev samt universitets/högskola/gymnasiebetyg. Vi behandlar endast ansökningar via detta system, inte via mail.

Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Cajsa Billebjer, HR (cajsa.billebjer@msa.se) och vid frågor om tjänsten Cornelia Ekelund, Billing Manager (cornelia.ekelund@msa.se).

Välkommen med din ansökan!

Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Treasury Specialist

Treasury Specialist

20 december 2024

Transformation Implementation Manager

Transformation Implementation Manager

20 december 2024

18 december 2024

18 december 2024