Ekonom med faktureringsansvar/Billing Coordinator

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Med över 460 specialiserade jurister täcker vi i princip alla affärsjuridiska områden inom en mängd olika verksamheter och branscher. Våra klienter är allt från noterade börsbolag och offentliga myndigheter till gamla familjeföretag och djärva entreprenörer. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar - affärsfokus, kvalitet och laganda - är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 650 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.

Är du i starten av din karriär som ekonom och intresserad av en tydlig roll i en kunskapsintensiv organisation med stark kultur? Är du engagerad och trivs med att ge service och ta ansvar? Tycker du om att jobba i team och att lösa uppgifter tillsammans? Då kan du vara vår nya kollega på Finance! Tillsammans med ambitiösa och motiverade medarbetare kommer du att ha hand om fakturering i en internationell miljö som präglas av engagemang, trivsel och delaktighet.

Att jobba som Billing Coordinator
Vi söker nu ytterligare en ekonom som vill bli en del av vår faktureringsgrupp på vårt kontor i centrala Stockholm. Här har du huvudansvar för faktureringen för en verksamhetsgrupp men arbetar nära kollegor som har liknande roller. Vi har ett nära samarbete och lagspel i allt vi gör och det innebär att vårt sätt att jobba präglas av ansvarstagande och glädje i en organisation där vi bryr oss om varandra och har roligt ihop samtidigt som vi är stolta över vad vi levererar. Både i gruppen som i organisationen uppmuntras till goda idéer och delaktighet.

Några av dina arbetsuppgifter:

• löpande fakturering med eget ansvar för en verksamhetsgrupp
• ta fram rapporter och statistik
• fakturera via klienters eBilling-system
• diverse ekonomiska uppföljningar
• support och utbildning i byråns faktureringsrelaterade system
• tillsammans med kollegor arbeta med övergripande projekt inom faktureringsgruppen

Du kommer ges utrymme för att själv strukturera och organisera ditt arbete samtidigt som du får en bra inblick och förståelse för olika områden inom en ekonomifunktion. Vi kommer natuligtvis att säkerställa att du får en noggrann introduktion och upplärning, det finns dessutom alltid kunniga kollegor att rådfråga. Vi tycker att det är viktigt att vi har roligt tillsammans på jobbet och därför har vi olika sociala sammankomster, aktiviteter och utbildningskonferenser.

Din profil
Vi tror att du är i början av din karriär och har antingen nyligen tagit examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola med inriktning ekonomi, eller så har du arbetat några år inom området och på så sätt fått relevant erfarenhet motsvarande studier. Vi ser gärna att du har erfarenhet av, och trivs med, att ge service av högsta klass.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du är drivande, serviceinriktad och noggrann. Faktureringsgruppen arbetar tillsammans och har ett nära samarbete vilket innebär att vi är måna om att du är en lagspelare och har förmåga att arbeta flexibelt. Du är organiserad och metodisk samt kan hantera snäva tidsramar. Vi tror även att du är prestigelös och positiv. Du är även pedagogisk och uttrycker dig väl muntligt och skriftligt på svenska såväl som på engelska.

En kultur vi tror du trivs i
Utmärkande för byrån är vår unika affärsmodell Pure Lockstep. En modell som innebär att vi fokuserar på gemensamma mål och hjälper varandra att bli så bra som möjligt. Att vi samarbetar och delar med oss av kunskaper och erfarenheter är själva utgångspunkten för Pure Lockstep. Det har i sin tur byggt en ovanligt stark företagskultur och öppnar upp för unika utvecklingsmöjligheter för alla våra medarbetare.

Vad händer nu?
Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan (CV, personligt brev samt betyg från gymnasiet alt. vidare studier) så snart som möjligt, då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi återkommer till alla som söker, har du frågor om rekryteringsprocessen innan dess är du välkommen att kontakta Karin Mendel (karin.mendel@msa.se). Vid frågor om tjänsten får du gärna kontakta Cornelia Ekelund, Billing Manager (cornelia.ekelund@msa.se).

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Planerad start sker enligt överenskommelse. Notera att vi endast behandlar ansökningar via detta system.

Vi ser fram emot din ansökan!

Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024