OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL* KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med snart 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com. *Enligt Orvesto Konsument 2012
KAPPAHL SÖKER EKONOM MED INRIKTNING FINANS/REDOVISNING
KappAhls ekonomiavdelning är ett s.k. Shared Service Center, där vi förutom den svenska verksamheten och koncernen totalt även hanterar våra utländska dotterbolags redovisning och bokslut. Avdelningen består av 16 medarbetare.
Vi söker nu en erfaren ekonom med inriktning ”finans” för ett vikariat på ca 1 år med tillträde i december 2013, placering på vårt huvudkontor i Mölndal.
Ditt ansvar
Tjänsten innebär att du ansvarar för likviditets- och valutahanteringen inom koncernen samt den löpande redovisningen av denna. I dina arbetsuppgifter ingår bevakning av saldon, valutakonton, kontakter med banker, köp och försäljning av valutor, likviditetsprognoser, koncernöverföringar, valutaomräkningar samt redovisning av räntor. Dessutom ingår huvudansvaret för att driva den årsvisa budgetprocessen och sammanställningen av koncernbudgeten. Du kvalitetssäkrar siffrorna kopplat till dessa områden och bidrar till utveckling av nya rutiner. Analyser, avstämningar samt utredningar är andra arbetsuppgifter som åligger dig.
Din kompetens
Förutom civilekonomexamen, med inriktning finans, har du många års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvar. Du har en god förståelse för gällande redovisningsprinciper, är van vid att arbeta med moderna ekonomisystem och är kunnig i Windows Office, primärt Excel. Erfarenhet från affärssystemet Jeeves är meriterande. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska.
Din personlighet
För att trivas i rollen är det viktigt att du är en lagspelare som samtidigt är självgående med hög integritet. Du är analytisk och noggrann med stor drivkraft och initiativförmåga. Självklart är du utåtriktad, uppskattar att ha många kontaktytor och har genom din kommunikativa förmåga lätt för att samarbeta. Du måste uppskatta ett högt arbetstempo och kunna behålla lugnet och din goda förmåga att planera och organisera även i stressade situationer.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Charlotte Warén, ekonomichef, på telefon 031-771 55 13. Din ansökan ser vi fram emot senast den 20 oktober.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kamilla Hägg
+46 702551346, +46 702551346
Fredrik Elg
+46 706017907
Damir Egert
+46 704715562
Anna-Lena Wendt
+46 317715569, +46 704715569
Monica Lindh
+46 707723261
Hanna Ortlieb
+46 573-21990
Lena Lind
+46 707472126
Lotta Ländell
047074 91 90
Jessica Karlsson
040-430314
Anna Werling
0526-405 35