OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Karlstads Energi AB ägs av Karlstads kommun och erbjuder produkter och tjänster som gör det enklare att leva ett mer hållbart liv. Vi är cirka 150 engagerade medarbetare som bland annat producerar och levererar förnybar värme och el samt ansvarar för återvinning och miljötjänster. Tillsammans med våra kunder utvecklas vi för att vara hållbara, nära och framåt.
Vill du arbeta med hållbarhet på riktigt?
Då är du varmt välkommen till Karlstads Energi.
Vi söker en ekonom till vår kundservice som i huvudsak kommer att arbeta med kundreskontra. Du blir en viktig del i vår ambition att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse.
Vi söker dig som vill ingå i ett drivet och positivt team som tillsammans arbetar för att leverera bästa möjliga service till befintliga och nya kunder.
Vår Kundservice svarar på frågor och säljer våra produkter och tjänster inom företagets verksamhetsområden elhandel, energi- och återvinningstjänster. Vi stöttar och samarbetar med vårt systerbolag Karlstads El- och Stadsnät AB.
Din roll
Du kommer att ingå i Kundservice som i dagsläget består av fem medarbetare. I rollen kommer du, tillsammans med dina teamkollegor, ansvara för att kundreskontran i vårt affärssystem är korrekt och uppdaterad samt säkerställa att eventuellt avvikande poster åtgärdas.
I rollen arbetar du löpande med kontoavstämningar, kreditbedömning och bevakning. Det är därför naturligt för dig att föra dialog med våra kunder och bidra till bästa möjliga kundupplevelse.
Du hjälper våra kunder på ett professionellt, rådgivande och vänligt sätt.
Våra kunder, både interna och externa, ska känna sig trygga och att de får den hjälp de önskar i sin kontakt med oss gällande alla typer av frågor.
Vi arbetar hela tiden med processförbättringar och effektiviseringar där du kommer att vara en nyckelperson för morgondagens arbetssätt.
Din personlighet
Vi söker dig som är positiv och målinriktad samt har viljan och engagemanget att lära. Du vill utvecklas i din roll samtidigt som du är en god lagspelare. Du är duktig på att kommunicera pedagogiskt och förstår vikten av anpassad service. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och har stor kunskap i Excel. Det är av stor vikt att du har mycket god förståelse för hela fakturaflödet, är strukturerad, noggrann och effektiv.
För att trivas hos oss är du en teammänniska som är hjälpsam samtidigt som du är driven och kan arbeta självständigt. Du är stresstålig, effektiv och noggrann och tycker om när det är högt tempo.
Du är initiativtagare, har lätt för att kommunicera och planera ditt arbete samt trivs i en föränderlig miljö. Du är social och sprider härlig energi omkring dig.
I varje kundmöte är du lyhörd för kundens behov och arbetar aktivt för att hitta den bästa lösningen för båda parter.
Kvalifikationer
Du har en universitet/högskoleexamen inom ekonomi och har arbetat med ovanstående arbetsuppgifter i minst tre år och i stora flöden. Vi ser gärna att du har erfarenhet av serviceyrket.
Vidare är du van att arbeta med dator, du skriver och talar svenska obehindrat samt behärskar engelska på en god nivå.
I denna anställningsprocess kommer stort fokus att läggas på personliga egenskaper.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.