Ekonom med inriktning Obestånd till Advokatbyrån Kaiding

Ekonom med inriktning Obestånd till Advokatbyrån Kaiding

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt kontor i Skellefteå. Tjänsten passar dig som har erfarenhet av redovisning och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Är du också intresserad av företagsekonomi och juridik kommer utvecklingsmöjligheterna vara stora!

Om företaget
Advokatbyrån Kaiding är Norrlands största och ledande advokatbyrå med ett 70-tal medarbetare på orterna Kalix/Haparanda, Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå och Östersund/Åre.
Med lokal närvaro och god kännedom om näringsliv och företagande erbjuder vi specialiserad juridisk rådgivning inom de flesta centrala rättsområden. Även om vi har en stark Norrlandsförankring biträder vi löpande klienter inte bara lokalt utan också nationellt och internationellt. Tack vare våra kompetenta och affärsdrivna medarbetare är vi marknadsledande på våra verksamhetsorter.

För oss är det viktigt att du som medarbetare får växa i ditt yrke, påverka i ditt arbete och att du får utrymme att vara dig själv. Hos oss får du snabbt eget ansvar och därigenom bidrar du till helheten och hjälper oss att ytterligare växa och ytterligare stärka vår position.

För att kunna ta oss an våra klienters utmaningar på ett långsiktigt hållbart sätt är vi övertygade om att medarbetarna måste ges möjlighet att förverkliga sina drömmar både på och utanför arbetet. Vi erbjuder en miljö där varje medarbetare kan hitta en balans mellan arbetslivet och privatlivet som passar dem.

Vi utgår från trevliga kontorslokaler centralt belägna på respektive ort men tillhandahåller givetvis tekniska lösningar för att möjliggöra kvalitativt distansarbete, när det är lämpligt utifrån verksamhetens behov. På kontoret i Skellefteå finns idag 12 medarbetare och vi siktar på att bli två-tre fler inom det närmaste året.

Dina arbetsuppgifter
Som obeståndsekonom har du ett brett arbetsområde och stöttar byråns konkursförvaltare med bland annat:

• Administration av konkursärenden i advokatsystemet.
• Delta i möten med ställföreträdare och personal.
• Inhämtande av löneunderlag, upprättande av lönegarantibeslut.
• Kontakter med redovisningsbyrå/ekonomiansvarig.
• Upprättande av konkursspecifik dokumentation, exempelvis konkursbouppteckning och förvaltarberättelse.
• Moms- och skattedeklarationer för konkursbolaget och för konkursboet.
• Bistå konkursförvaltaren under försäljningsprocesser.
• Indrivning av kundfordringar.
• Konkursutredningar och ekonomiska analyser.
• Löpande bokföring för konkursboet.

I rollen har du många externa kontakter med exempelvis myndigheter, banker, redovisnings- och revisionsbyråer, hyresvärdar, kunder och leverantörer samt ett nära samarbete med kollegor. När du börjar hos oss kommer du att få introduktion och utbildning internt, med målsättning om att självständigt kunna ansvara för delar av konkursadministrationen.

Hos oss arbetar du i team, nära både jurister och handläggare, såväl lokalt som tillsammans med kollegor på andra kontor.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig med minst ett års erfarenhet av arbete med löpande redovisning och/eller löneadministration. Erfarenhet från branscher såsom bank, redovisnings-/revisionsbyrå, eller myndighet är meriterande. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller juridik är ett plus, men inget krav.

Goda kunskaper i redovisningssystem är meriterande, kunskaper i MS Office ett krav. Du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift och innehar B-körkort.

Om du har ett högt kvalitetsfokus och ett strukturerat arbetssätt har du goda förutsättningar för att kunna prestera väl i rollen som obeståndsekonom. Andra personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten är att vara initiativtagande samt ha god prioriteringsförmåga. Slutligen värdesätter vi högt att vår nya kollega har god samarbetsförmåga och ett gott omdöme.

Information och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Advokatbyrån Kaiding med Wikan Personal. Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via Wikans hemsida, dock senast 2023-11-14. Hör gärna av dig med eventuella frågor till rekryteringskonsult, Irma Öhlund på 0910-77 09 83, alternativt irma@wikan.se

Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Är du intresserad av denna tjänst men bor på annan ort?

Att söka arbete på en annan ort kan öppna upp en värld av nya möjligheter och erfarenheter men är samtidigt för många ett stort steg. Wikan Personal vill underlätta för dig som går i tankar att kanske söka arbete på annan ort. Vårt breda kontaktnät och goda kännedom om den lokala arbetsmarknaden kan öppna många dörrar för dig i jakten på nästa jobb.
Då vi verkar i många städer runt om i Sverige så kan vi med stor sannolikhet erbjuda en första intervju på en ort närmare dig. Vi arbetar även aktivt med att hjälpa medflyttande att hitta ett arbete.

Kontakta oss gärna om du vill veta mer om hur vi kan hjälpa just dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Botnia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2023
  • Ansök senast: 14 november 2023

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024