OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
ADDvance Pharma är ett svenskt företag grundat 2003. Vi utvecklar och producerar naturläkemedel och kosttillskott huvudsakligen för export till Europa och Asien. Vårt fokusområde är bla på nya innovativa produktformer som t.ex. direktkomprimerade tuggummi och Easytab. ADDvance Pharma exporterar till ca 10 länder och omsatte 2013 ca 12 MSEK. läs mer på www.addvancepharma.com
I denna rekrytering samarbetar ADDvance Pharma med Experis Sverige
Arbetsbeskrivning
ADDvance Pharmas ekonom går i pension och bolaget söker nu en ersättare. Bolaget söker en ekonom som vill arbeta i en bred roll inom både ekonomiadministration, marknads- och försäljningsaktiviteter.
Du kommer i rollen sköta bolagets löpande ekonomiadministration och logistik. Du sköter den löpande redovisningen, lön, moms, arbetsgivareavgift och tar fram månadsbokslut. Du bokar transporter och tar fram all dokumentation kring dessa. Bolaget använder Visma för både redovisning och löner.
Vid sidan om ekonomiadministrationen arbetar du aktivt med marknads- och försäljningsaktiviter. Här stöttar och bidrar du i kundbearbetningen och försäljningen, planerar och förbereder mässor och tar fram försäljnings-, marknads- och produktmaterial tillsammans med VD.
Addvance Pharmas marknad är huvudsakligen export till Asien och Europa. Du rapporterar till VD och ägare och utgår från kontoret i centrala Helsingborg.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet från redovisning och har ett stort intresse av marknad och försäljningsaktiviteter. Du är självgående och tar gärna egna initiativ och är som person strukturerad och har ett bra ordningssinne. Du är bra på att skapa goda relationer till kunder och på att bygga upp nätverk och trivs och är trygg i att representera bolaget och dess produkter. Du har en god kommunikationsförmåga i tal och skrift i både svenska och engelska.
Då kunderna framförallt finns utomlands ingår även en begränsad mängd resor i tjänsten. Erfarenhet från läkemedelsindustrin och arbete i en internationell miljö är meriterande men dina personliga egenskaper är viktigast.
För att lyckas i rollen krävs det att du är självgående och trivs att arbeta i ett litet bolag samtidigt som du vill verka på en internationell marknad.
Kontaktperson
Sök tjänsten genom att klicka på ”Ansök” nedan med ett registrerat och uppdaterat CV. Vi vill ha din ansökan senast den 10 augusti men urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Gösta Dreifeldt på Experis Sverige, tel: 042-37 16 45.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Bernt Legersjö
Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33