Ekonom med intresse av Inköp & Logistik till Leviat i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Leviat is the world´s leading designer of engineered connection solutions. We are a trusted partner and an industry-leading innovator with a track record of success. We are home to a worldwide team of engineering, manufacturing, and product design experts focused on providing safe, durable, and dependable solutions to your company’s challenges.

Formed in 2020 as a single organisation - Leviat brings together the expertise, resources and heritage of market-leading businesses including Ancon, Halfen, Meadow Burke and Plaka. Leviat employs almost 3,000 people at 60 locations across North America, Europe and Asia-Pacific, providing an agile and responsive service worldwide. As a CRH company, Leviat is part of the leading building materials business in the world.
Leviat - https://www.youtube.com/watch?v=BPEQx21VOdA&t=26s
Visit www.leviat.com for further information.

Nu söker vi en strukturerad och noggrann person med erfarenhet av ekonomi, inköp och administration till teamet i Göteborg.

ROLLEN
Rollen som redovisning- och inköpsekonom är en bred och utvecklande roll där du ingår i ett mindre team och det finns stora möjligheter att utvecklas. Du är en del av ekonomi, inköp och logistik med ett viktigt uppdrag i att stötta övriga i organisationen med praktiska och administrativa uppgifter. Det finns alltid en mängd ad-hoc uppgifter att ta tag i och du bör vara öppen för att jobba med många olika projekt och arbetsuppgifter. Du arbetar kontinuerligt i affärssystemet SAP och i Excel.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ankomstregistrering & matchning av leverantörs och fraktfakturor
• Uppdatera priser och övrig produktinformation i affärssystem (SAP)
• Logistik, flödes- samt lageroptimering
• Operativt inköpsarbete, avrop och leveransbevakning
• Löpande kontakt med transportörer och ansvara för returhantering
• Matchning av leverantörsfakturor och övrig ekonomiadministration
• Delaktig vid månads/årsbokslut
• Sammanställa rapporter från CRM och underhålla masterdata
• Övrig administration

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och tycker om ordning och reda. Du är en vetgirig person som inte ger upp förrän du har löst uppgiften. Du är social och trevlig och tycker om att arbeta både självständigt och i team. Vidare är det viktigt att du trivs med många kontaktytor och tycker om att finnas nära verksamheten samt har en god kommunikativ förmåga.

För denna tjänst behöver du:

• Relevant eftergymnasial utbildning
• Flerårig erfarenhet av ekonomi och administration
• Erfarenhet av inköp och logistik är meriterande
• Excel – ett viktigt arbetsredskap som du är bekväm med på daglig bas
• Flytande svenska och goda kunskaper i engelska
• God erfarenhet av SAP är starkt meriterande
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt generellt god datorvana



ÖVRIGT
Tjänsten är en visstidsanställning på ca 15 månader. Goda möjligheter till tillsvidareanställning finns. Rollen är placerad i mycket fräscha lokaler på Vädursgatan 5 i Gårda, Göteborg.

ANSÖKAN/KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851 johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2024
  • Ansök senast: 26 november 2024

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


21 november 2024