OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Leviat/Halfen is a world leader in connecting, fixing, lifting and anchoring technology for the construction industry. Our trusted brands including Ancon, HALFEN, Plaka and Meadow Burke, are all known for high performance, quality and reliability. These engineered products and innovative construction solutions are used in a variety of sectors from residential to infrastructure. We help our ambitious construction partners to turn architectural visions into reality and build better, safer, stronger and faster. Our engineers provide technical design assistance at every stage of a project, from initial planning to installation and beyond. Leviat employs almost 3,000 people at 60 locations across North America, Europe and Asia-Pacific, providing an agile and responsive service worldwide. Visit www.leviat.com for further information.
Vill du vara en del av ett bolag i tillväxt med en föränderlig miljö där du som individ gör skillnad? Är du en ”doer” som får saker och ting att hända och är van att hugga i där det behövs? Om ditt svar är ja ser vi mycket fram emot din ansökan!
ROLLEN
Rollen som inköpsekonom är en bred roll som sträcker sig över flera olika arbetsområden där uppgifterna främst består av administrativ karaktär. Du är en del av Inköp, ekonomi & order. Du har ett viktigt uppdrag i att stötta övriga organisationen med praktiska och administrativa uppgifter och du arbetar kontinuerligt i affärssystemet SAP och i Excel. Arbetet innehåller mycket kontakt och samarbete med många olika människor vilket ställer krav på prestigelöshet, ordningssinne och social förmåga.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Matchning av leverantörsfakturor och övrig ekonomiadministration
• Delaktig vid månads/årsbokslut
• Uppdatera priser och övrig produktinformation i affärssystem (SAP)
• Logistik, flödes- samt lageroptimering
• Operativt inköp, avrop och leveransbevakning
• Löpande kontakt med transportörer och ansvara för returhantering
• Säljadministration
• Aktivt delta i olika förbättringsprojekt
VEM ÄR DU?
Vi söker efter dig som är analytisk och lägger stor vikt vid noggrannhet och hög kvalité i ditt arbete. Du drivs och motiveras av eget ansvar och att arbeta i breda roller. Utöver detta är du en lagspelare som har förmågan att kommunicera och uttrycka dig på ett serviceinriktat och ödmjukt sätt. Nyfiken, lojal och affärsmässig är egenskaper som vår kund värderar högt.
För denna tjänst behöver du:
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av ekonomi
• Mycket goda kunskaper svenska och engelska – både i tal och skrift
ÖVRIGT
Tjänsten är placerad i mycket fräscha lokaler som är helt nyrenoverade på Vädursgatan 5 i Gårda, Göteborg.
ANSÖKAN/KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta vår rekryteringskonsult Kristina Wallin Borg, kristina.wb@yourtalent.se
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!