Ekonom med intresse för inköp och controlling

Arbetsbeskrivning

Leviat/Halfen is a world leader in connecting, fixing, lifting and anchoring technology for the construction industry. Our trusted brands including Ancon, HALFEN, Plaka and Meadow Burke, are all known for high performance, quality and reliability. These engineered products and innovative construction solutions are used in a variety of sectors from residential to infrastructure. We help our ambitious construction partners to turn architectural visions into reality and build better, safer, stronger and faster. Our engineers provide technical design assistance at every stage of a project, from initial planning to installation and beyond. Leviat employs almost 3,000 people at 60 locations across North America, Europe and Asia-Pacific, providing an agile and responsive service worldwide. Visit www.leviat.com for further information.

ROLLEN
Rollen som ekonom är en bred roll som sträcker sig över flera olika arbetsområden och passar dig som har en analytisk ådra och som vill bredda dina kunskaper inom controlling och inköp. Du har ett viktigt uppdrag i att stötta övriga organisationen med administrativa uppgifter.

I din roll som ekonom kommer dina arbetsuppgifter i stora drag bestå av:
• Delaktig vid månads och årsbokslut
• Matchning av fakturor
• Analysera och ta fram underlag till säljarna i Excel
• Operativt inköpsarbete
• Uppdatera priser och övrig produktinformation i affärssystem (SAP)
• Utbilda verksamheten inom ekonomi och uppföljning
• Aktivt delta i olika förbättringsprojekt

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som är utbildad ekonom med några års arbetserfarenhet inom området och som vill ta ett nästa steg i bredare roll på ett mindre bolag tillhörande en större koncern. Du är intresserad av att lära dig mer om inköp och tillhöra ett team där du som individ på riktigt kan göra stor skillnad. Din analytiska sida är stark och du vill gärna vara en del av att driva utvecklingen av våra finansiella system framåt. Du uttrycker dig obehindrat, i tal och skrift, på engelska och svenska samt har mycket goda kunskaper i Excel samt lätt för att sätta dig in i finansiella system.

PERSONLIGT
Som person är du affärsmässig och analytisk. Du drivs av att förbättra och lära dig nytt samtidigt som du ser vikten av att göra det löpande och att vara en hjälpsam kollega vars gemensamma mål är att leverera kvalitativa produkter med hög service och samtidigt ha kul på vägen. Vi ser det som självklart att du har god kommunikationsförmåga och värderar ett naturligt samarbete med medarbetare och intressenter. Du trivs i en roll där du själv förväntas ta initiativ och ansvar för att planera, söka information och prioritera. Vidare är du analytisk och strukturerad och håller en hög kvalitet i ditt arbete.

VI ERBJUDER
Vi erbjuder dig en bred och utmanande roll i ett bolag som vill växa och bli större på den nordiska marknaden där du kommer att arbeta med många duktiga och engagerade medarbetare som precis som du tycker om att göra skillnad. Kontoret är beläget i fräscha lokaler i Gårda där gemenskap är en viktig del i deras framgång.

ANSÖKAN/KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsulter Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se eller Kristina ’Wallin Borg 0735-188724 kristina.wb@yourtalent.se
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2021
  • Ansök senast: 12 januari 2022

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024