OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en värd full av möjligheter! Specialfastigheter är ett statligt ägt bolag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 30 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 170 medarbetare.
Om tjänsten
Är du vår nya kollega? Vi söker nu en ekonom med systemintresse som vill arbete med kund- och leverantörsreskontra. I rollen kommer du bland annat jobba med kund- och leverantörsreskontra, vidarefakturering, löpande redovisning och bokslut. Du behöver ha ett intresse för systemfrågor och då gällande affärssystem och reskontra. Arbetet innebär många kontaktytor, både intern med kollegor men också externt med leverantörer och kunder. Du kommer ingå i ekonomienheten som består av fem personer, där det också finns ett nära samarbete med vår controllingenhet.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta
• Kund- och leverantörsreskontra.
• Vidarefakturering.
• Löpande avstämningar och kvartalsbokslut.
Om dig
Vi ser gärna att du har arbetat 3–5 år inom ekonomi och med kund- eller leverantörsreskontraflöden. Vi söker dig som har relevant utbildning inom redovisning eller motsvarande erfarenhet. För att trivas i rollen bör du vara flexibel och uppskatta att arbeta i en dynamisk, enkel och prestigelös miljö. Som person är du serviceinriktad, strukturerad, nyfiken, initiativtagande och naturligt ansvarstagande. Du är kommunikativ och kan arbeta brett med många arbetsuppgifter såväl självständigt som i grupp.
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning inom ekonomi alternativt förvärvat kunskaper genom arbetslivserfarenhet.
Meriterande:
Tidigare erfarenhet av fastighets- eller byggbranschen.
Erfarenhet av Palette eller annat leverantörsfakturasystem, Agresso eller LEB.
Placering
Din placeringsort är Linköping.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2 januari men urval sker löpande så ansök gärna redan idag.
I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetskänslig verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så utför vi en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetsprövningssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03