OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en ekonom med systemvana till ett livförsäkringsbolag som ingår i en av Nordens större finanskoncerner. Arbetsplatsen är belägen i fina lokaler och gott kaffe i centrala Stockholm. Du kommer att sitta på IT-avdelningen tillsammans med utvecklarna och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara av administrativ karaktär dock i viss del i en litet mer avancerad datormiljö. Det viktiga är att du är noggrann, van vid registreringar och avstämningar samt har en känsla för rimlighet. Du kan även vara med och påverka till förbättringar i arbetsflödet och i datorsystemet. Arbetsuppgifter - Vara en länk mellan försäkringstekniska(FS) systemet och administrativa ekonomisystemet (AE). Detta genom att dagligen läsa in filer och registrera premieinsättningar och uttag i FS som sedan överförs till AE. - Sköta avstämningar, kontroller och sammanställningar löpande av den nya produkten depåförsäkring (även andra produkter kan komma i fråga). Viss kontroll sker via SQL-script, men där finns redan många färdiga frågor att söka utifrån. - Kontrollera bokföring och att beräkning av provisioner, avgifter, risker mm. är korrekt. - Ha löpande kontakt med våra depåförvaltare. - Kontoavstämning och avsämning/kontroll mellan olika systemreskontror. - Bidra till anpassningar, effektiviseringar och rationaliseringar av företagets försäkringstekniska system, ekonomisystem och övriga rutiner. Utbildning & Erfarenhet Du får gärna vara i början av din karriär och du är ekonom och har förståelse för olika datorsystem och har något/några års arbetslivserfarenhet inom området. Det viktiga är att du har förmågan och förståelsen för avstämningar, analys, utveckling av arbetsprocesser och flöden i ekonomisystem. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna eftersom det är ett mindre företag där du måste vara beredd att lösa de problem som uppstår oavsett karaktär. Du som söker bör ha en egen drivkraft genomföra olika projekt. De är viktigt att du är självgående och verksamhetsintresserad. Du måste vara noggrann och utvecklingsorienterad. Du är analytiskt lagd och löser problem på ett systematiskt sätt samt har ett genuint intresse för system, siffror och struktur. Du bör se möjligheter istället problem och vara villig att utveckla och förbättra ditt eget arbete och företagets system, rutiner och flöden. Ett stort plus är också om du är positiv och glad och bidrar till en trevlig arbetsmiljö i ett redan trevligt gäng. Du kommer till en början att vara inhyrd hos kunden men det finns goda möjligheter till anställning för rätt person. Uppdraget startar så snart vi hittar rätt kandidat och pågår tills vidare. Intervjuer kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan så fort som möjligt. Arena Personal startades 1994 och ägs av Norges Investor. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås, Fagersta och Sundsvall. Bolaget arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister. Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk. Verksamhetsområden; Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj, Teknik, Industri, Lager, Bygg & Fastighet, Fordon.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902