Ekonom med kontorsansvar till Avorum Fastigheter i Västerås

Ekonom med kontorsansvar till Avorum Fastigheter i Västerås

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du den redovisningsekonomen som vill ha en bredare och mer omväxlande roll än att bara ägna dig åt redovisning? Avorum söker dig som vill vara med och bidra till framdrift, service, struktur och en god stämning! Rollen innehåller redovisning, kontorsservice, hyresadministration och för den som har erfarenhet eller vill lära sig även bokslut och löner! 

Vill du bidra i en mindre organisation där din insats är avgörande så sök till Avorum Fastigheter!

Ansvarsområden
Rollen innehåller flera olika ansvarsområden där det förväntas att du tar ett självständigt ansvar. Du kommer att hantera den löpande redovisningen inklusive kund- och leverantörsreskontra. Du aviserar hyresgästerna, genomför betalningskontroll och påminnelsehantering. Du stämmer av konton och ser till att redovisningen håller kvalitet och möjlighet finns att delta i arbetet med, eller helt hantera, bokslut och löner.

En stor del av rollen är ansvaret för hyresadministrationen. Du kommer att hantera allt från avtal med hyresgäster till hyreskön, ansökningar mm. Du är med och förbereder in- och avflytt, administrerar felanmälningar tillsammans med fastighetsskötarna, hanterar nycklar och andra förekommande uppgifter kring hyresadministrationen.

I din roll ingår också ansvar för kontoret. Du hanterar receptionen, ansvarar för inköp av tex kontorsmaterial, fika mm. Dessutom ser du till att det ser trevligt och välkomnande ut för både externa besökare men även dina kollegor.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Löpande redovisning inkl leverantörs- och kundreskontra
Aviseringar
Betalningar och påminnelsehantering
Kontoavstämningar
Hyresadministrationavtal
administrera intresseanmälningar, ansökningar mm
förbereda in- och avflytt
administrera felanmälningar och ha kontakt med fastighetsskötare
nyckelhantering
mm

kontorsansvarig med övergripande ansvar för administrativa rutiner och funktionerreception
inköp av kontorsmateriel, fika mm
posthantering
ansvar för kontorsmiljön

Driva förbättringsarbete
Kan utvecklas mot, eller från start ta ansvar för, bokslut och lön


Arbetstider
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 40 timmar per vecka som inleds med provanställning. Arbetstiderna är förlagda under normala kontorstider och receptionen är bemannad 8-16 måndag till torsdag och 8-15 på fredagar.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har åtminstone en gymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande samt minst två till tre års erfarenhet av löpande redovisning och avstämningar. Du har goda kunskaper i svenska både skriftliga och muntligt. I rollen krävs det att du har B-körkort. Avorum arbetar i Visma och det är meriterande om du har erfarenhet av det systemet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av fastighetsbranschen. 

Som person är det viktigt att du tycker om att leverera service. Kundbemötande är viktigt men också att veta när man måste ställa krav. Du är kommunikativ och samarbetsorienterad men kan driva ditt eget arbete självständigt - du har ett eget driv och kan motivera dig själv. Organisationen är liten och består av sex medarbetare så du förstår vikten av att alla bidrar och att man måste vara prestigelös och villig att bistå andra i deras arbete ibland.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-02-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar Avorum med Randstad Finance. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Fredrik Patcha, fredrik.patcha@randstad.se, 070-368 18 82 om du har frågor.

Om företaget
Avorum Fastigheter är ett privatägt fastighetsbolag som äger och förvaltar bostadsfastigheter i Västerås. Vår ambition är att alla våra hyresgäster skall trivas och känna sig trygga i våra bostadsområden. Vi tror på ett långsiktigt förvaltande med snabb kvalitativ service, där våra hyresgäster alltid står i centrum.

Vi har lång erfarenhet i branschen och strävar efter att behålla vårt omtyckta sätt att förvalta men inte utan att ständigt fokusera på att bli bättre. Flera av våra medarbetare har lång erfarenhet av branschen och känner väl till våra fastigheter och hyresgäster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 22 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024