Ekonom med kunden i fokus

Arbetsbeskrivning

Vi söker Dig som är ekonom och som främst vill jobba med våra kunder men som även vill jobba med andra funktioner inom ekonomiområdet när behov uppstår. Du kommer ingå i ekonomiteamet och rapportera till Ekonomichef.

Som anställd på vår ekonomiavdelning blir du en nyckelspelare i processen från ny kund, fakturering till att vi fått betalt. Några exempel:


• Svara på frågor från kunder och ger bra support till vår säljorganisation
• Kontinuerlig bedömning av våra kunders kreditvärdighet
• Medverka till att vi har god kvalité på vår kunddata
• Övervaka att kundinbetalningar flyter in på ett korrekt sätt
• Se till att vi får betalt via påminnelser, krav och inkasso
• Ekonomiska avstämningar, uppföljningar och analyser

Företaget jobbar systematiskt med ständiga förbättringar (LEAN). Du deltar därför i processutveckling och rutiner för att effektivisera arbetet och höja kvalitén inom ekonomiområdet.

Din profil
Dina personliga egenskaper är, på riktigt, viktiga för oss! Några nyckelord på vad vi söker:


• Du har en genuint positiv livssyn kombinerat med fart & fläkt.
• Du är nyfiken och när du ser något som bör tas tag i så gör du det.
• Du är stresstålig. Arbetet kräver att man arbetar med flera moment samtidigt och har förmåga att kunna växla mellan dessa utan att få stresspåslag.
• Du är en lagspelare. Företagets framgång bygger på det!
• Vi vill att du är lättlärd och effektiv.
• Vi söker någon som är orädd för IT-frågor
• Du ska både ha intresse för utveckling och ha uthålligheten att ”bara mosa” arbetsuppgifter.
• Du balanserar effektivitet och noggrannhet med förmågan att analysera fakta och komma med relevanta åtgärder och beslut.
• Arbetet kan innebära snäva deadlines vilket kräver både besluts- och prioriteringsförmåga.

Vi söker dig som
Har god teoretisk utbildning och gärna med relevant erfarenhet av ekonomiarbete.


• Har goda kunskaper i Office-paketet där inte minst Excel underlättar för att klara jobbet.
• Hanterar svenska och engelska i tal och skrift.
• Gärna arbetat i något affärssystem, vi använder M3.

Vi erbjuder
Vi erbjuder vi dig en roll med ett tydligt ansvar där du har en central roll i vår förändringsresa. Våra förmåner är bland annat en konkurrensmässig lön, personlig utveckling, möjlighet till distansarbete, en bra arbetsmiljö, lunchförmån, friskvårdsbidrag och personalrabatter.

Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad där vi tar vara på goda idéer och värdesätter ditt unika perspektiv.

Tjänstgöringsgrad:                         Heltid
Placeringsort:                                 Örebro

 

Om din ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 5:e april 2023.    

Kontaktperson för tjänsten är Ekonomichef Lars Modig, 070 - 37 43 002. 


• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. När du skickat in din ansökan får du återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen. 


• Om du går vidare i processen kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost. 


• De kandidater som går vidare i processen kommer, inför en andra intervju, att genomföra personlighetstest. 


• I de flesta av våra rekryteringsprocesser ingår en samresa med en kollega eller en träff med en kollega som du kommer samarbeta med. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.

På Würth strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar varmt sökande med olika bakgrund.

Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda. 

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Würth
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 22 mars 2023
  • Ansök senast: 5 april 2023

Liknande jobb


20 december 2024