Ekonom med leverantörsreskontraansvar till Axela i Sollentuna

Ekonom med leverantörsreskontraansvar till Axela i Sollentuna

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ansvarsfull och erfaren ekonom som ska fokusera på leverantörsreskontra och avstämningar till bygg- och renoveringsföretaget Axela AB med kontor i Sollentuna. Tjänsten är bred och varierad. Det är en nyckelfunktion på Axela och du kommer att få stor påverkan på både utveckling av funktionen samt löpande kontroll och ägarskap över kvalitén för funktionen.

Axela är ett komplett byggföretag som arbetar i hela Storstockholm, Norrtälje och Uppsala. Axela arbetar som entreprenör åt flera försäkringsbolag och hjälper försäkringstagaren tillbaka till en normal vardag när de drabbats av en skada i hemmet. Axela startades 2007. Kulturen är hjälpsam och familjär och de strävar alltid efter att hitta de bästa lösningarna för kunden. På Axela arbetar strax över 60 kompetenta medarbetare.

Axela växer och utvecklas ständigt och i rollen kommer du att få tillfälle att vara med på en spännande tillväxtresa. Denna roll är en viktig pusselbit i företagets framtida utveckling.

Arbetsuppgifter
I rollen kommer du främsta att ansvara för leverantörsreskontra. I arbetsuppgifterna ingår:

- Registrering av leverantörsfakturor
- Registrering av nya leverantörer
- Löpande kontroll av register
- Avstämning av inbetalningar från bet-fil till bank
- Avstämningar vid periodslut


I denna tjänst rapporterar du till ekonomichefen på Axela. På ekonomiavdelningen arbetar ytterligare en ekonom med ansvar för kundreskontra. Ni kommer alla tre att arbeta tätt tillsammans och avlasta samt hjälpa varandra. Axela arbetar i affärssystemet PP7.

Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen på Axela är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. Du har ett par års erfarenhet av varierat arbete på en ekonomiavdelning och du har gedigen erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra och avstämningar. Erfarenhet från bokföring i ett byggföretag och projektredovisning är mycket meriterande. God kommunikativ förmåga både i tal och skrift är ett krav.

Personliga egenskaper

Vi söker efter en strukturerad och pålitlig person som gillar ordning och reda. Du är stresstålig och gillar att ha många bollar i luften. Som person är du prestigelös och hjälpsam. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att du är öppen och social.



Mer om tjänsten

- Direktrekrytering
- Tillsättning: start omgående
- Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka
- Placering: modernt och trevligt kontor i Sollentuna


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2022
  • Ansök senast: 14 oktober 2022

Liknande jobb


21 november 2024