Ekonom med lönekompetens till Opejra Service AB i Örebro

Ekonom med lönekompetens till Opejra Service AB i Örebro

Arbetsbeskrivning

Opejra är en klimatskalskoncern som finns på sju orter i Mellansverige. Vi är en aktör i byggbranschen med stort kunnande inom tak & fasadlösningar. För att forma framtidens klimatskal, på byggnader i Sverige strävar Opejra efter att vara ledande inom materialval, teknik, hantverkskunnande och samarbetsformer. Antal anställda i koncernen är drygt 100 personer och vår omsättning var 174 Mkr år 2021. Läs mer om oss på Opejra.se
Vi söker nu en Ekonom med lönekompetens till Opejra Service AB i Örebro I den här rollen kommer du att arbeta på vår ekonomi- och administrationsavdelning som i dagsläget består av ytterligare tre personer. Opejra Service ger affärsstöd inom bl.a. ekonomi, administration och lön till driftbolagen inom Opejra. Vi arbetar tight tillsammans i vårt team, vilket innebär att vi alla är prestigelösa gällande vad som behöver göras, även om vi har våra ”specialområden” att ansvara för.

Din roll blir att arbeta med bland annat löpande redovisning, kontoavstämningar, moms, skatter, budgetuppföljningar, hel- och delårsbokslut samt årsredovisningar.
Arbete med kund- och leverantörsreskontra samt betalningsrutiner ingår också. I arbets-uppgifterna ingår också arbete i lönesystemet och med avtalsfrågor, och det finns arbetsuppgifter att utvecklas med.
Du bör ha hög energi, vara flexibel och uppskatta socialt samspel med andra arbetsgrupper inom koncernen, förutom ditt eget team. Du arbetar med våra dotterbolag som tillhör koncernen likväl som med moderbolaget. Vi vill att Du uppskattar arbete både med helheten och med detaljer i verksamheten.

För att du ska känna dig bekväm i arbetet hos oss så förutsätter vi att du har tidigare erfarenheter av ekonomi och lön enligt rollbeskrivningen, och har goda kunskaper i Officepaketet. Vi använder affärssystemet Entré –har du tidigare erfarenhet av det så är du snabbt igång.
Du har ett antal års arbetslivserfarenhet med dig till oss, är självgående, noggrann och målinriktad, analytisk, tålmodig och flexibel.

Tillträde så snart det är möjligt. Tjänsten är på heltid.

Låter det här intressant?

Har du några frågor är du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Ulrika Goldkuhl på Best Bemanning & Rekrytering AB på telefon 019-12 60 01.
Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast dock senast den 11/9 2022.

Sammanfattning

Postadress

Eskilsgatan 20
Eskilstuna, 63356

Liknande jobb


26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024

Redovisningsekonom med internationell inriktning

Redovisningsekonom med internationell inriktning

26 november 2024