OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget:
Landera är ett privatägt fastighetsbolag med kontor i Stockholm på Östermalm. Bolagets fastighetsbestånd är huvudsakligen lokaliserat i Storstockholmsregionen, Uppsala och Mälardalen. Beståndet uppgår idag till cirka 100 000 kvadratmeter fördelat på ett trettiotal fastigheter. Koncernen tillhandahåller kontor, industri, bostad och samhällsfastigheter. Landera är en långsiktig fastighetsägare och har därför alltid hyresgästen i fokus. Bolagets hyresgäster framhåller ofta dess stora flexibilitet, tillgänglighet och korta beslutsvägar.
Arbetsuppgifter/Ansvar:
I denna roll kommer du att arbeta med löpande redovisning. Du kommer samarbeta med bolagets ekonomichef vid kvartals- och årsbokslut. Du kommer vara ansvarig för processen att ta hem hyresavisering och löpande ansvara för avtalshantering (hyreskontrakt) och avisering. Du kommer att driva löpande hyresadministration som registerhållning av hyresavtal och vara superuser i fastighetssystemet Real. Vidare kommer dina arbetsuppgifter innefatta inbetalningar och kravhantering, avstämningar, avskrivningar, utläggsredovisning samt övrig allmän kontorsadministration.
Egenskaper:
För att lyckas i rollen tror vi att du är en självgående person som är van att arbeta självständigt och gärna arbetar proaktivt för att skapa nya rutiner och processer. Du är en Doer som har förmågan att av att ta egna initiativ och fatta beslut. Då stora delar av bolagets ekonomi är outscorsad behöver du vara delaktig i arbetet för att skapa nya rutiner och tillvägagångsätt för att hantera bolagets ekonomiska processer.
Då du blir den andra personen in på ekonomiavdelningen ser vi gärna att du är en flexibel och prestigelös person som gärna samarbetar. Du är van att arbeta brett inom en ekonomifunktion och att du inte är rädd för att ta på dig och arbeta självständigt med nya arbetsuppgifter, högt som lågt.
Kvalifikationer:
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av redovisningsarbete. Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande. Vi förutsätter att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Du och har goda kunskaper i Officepaketet och har generellt god datorvana och tidigare erfarenhet från att arbeta i olika ekonomisystem. Vi söker dig som har goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av fastighetssystemet Real eller liknande är meriterande.
Arbetstider, tillträde och omfattning:
Arbetstiderna är heltid under måndag till fredag med möjlighet till flexibilitet. Start för tjänsten är snarast möjligt och vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande. Tjänsten är initialt konsulttjänst som för rätt person kan förväntas leda till en fast anställning och uppdraget löper tillsvidare.
Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Mimmie Swärdén på mimmie.swarden@hero.se.
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445