Ekonom med redovisningsfokus

Arbetsbeskrivning

Presentation

För rekrytering till Närkefrakt söker vi nu en ekonom som kommer att vara viktigt del i företagets utveckling framåt!

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Du kommer att vara en central person i ett team på 8 personer. Tjänsten innebär en stor variation av arbetsuppgifter med bland annat hantering och ansvar för:
- leverantörsreskontrasystemet samt reskontra mot åkerier.
- löneadministration- och tidsredovisning för cirka 60 personer
- skatte- och momsdeklarationer
- månadsavstämningar

Utöver detta stödjer du organisationen med analyser och utredningar. En naturlig del av ditt jobb är att kontinuerligt arbeta med att effektivisera avdelningens och företagets rutiner.





Utbildning/erfarenhet

Du är utbildad ekonom eller motsvarande. Du är van att arbeta självständigt och har god förståelse för redovisningsprocessen och dess flöde. Vi tror att du i tidigare roller även hanterat löner för både kollektivpersonal och tjänstemän. Du har jobbat i större affärssystem och system för löneadministration.

För att passa i rollen är du strukturerad och gillar ordning. Du driver själv ditt jobb och planerar din tid väl. Du är van att hantera konfientiell information och har hög integritet. Tjänsten är en stödfunktion där det är viktigt att vara serviceinriktad. Du kommer ha mycket kontakt med olika personer i organisationen och du bör därför ha lätt för att hantera människor och ha en god kommunikativ förmåga.

Företagsbeskrivning

Närkefrakt är ett framåtsträvande, transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Närke. Bolagets fordonsflotta omfattar ca 300 enheter och ägs av delägare som är verksamma såväl inom anläggningssektorn som med när- och fjärrdistributionsverksamhet. Närkefrakt bedriver också försäljning och förmedling av grus-, krossprodukter och matjord samt entreprenadverksamhet inom anläggnings- och miljösektorn. Omsättningen för 2014 var 566 Mkr.

Vår kunds hemsida

www.narkefrakt.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB Örebro
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 22 maj 2015

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024