Ekonom med samordningsansvar

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling.

Vi söker en ekonom med samordningsansvar för avdelningens administrativa rutiner

Anställningens omfattning: 100 %.

Lokal- och serviceavdelningen på Linnéuniversitetet ansvarar för infrastruktur och fysisk miljö och är organiserad i fyra sektioner; Lokalförsörjning, Lokalvård, Servicecenter och Vaktmästeri. Avdelningens huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla attraktiva fysiska miljöer för den utbildning, forskning och samverkan som bedrivs inom universitetet. Inom avdelningen finns ca 100 medarbetare med placering i Växjö och Kalmar.

Arbetsuppgifter
Du är direkt underställd avdelningschefen och utgör tillsammans med ekonomihandläggaren avdelningschefens stab. Du samordnar ditt och ekonomihandläggarens arbete. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är navet som håller ihop avdelningens ekonomi- och administrativa rutiner. Som administrativ samordnare/ekonom ansvarar du för:


• Budget/verksamhetsplaner, prognos/uppföljning, bokslut/verksamhetsberättelser, ekonomiadministrativa rutiner och löpande redovisningsarbete.
• Universitetets internhyreshantering
• Samordning av administrativa rutiner och angelägenheter inom avdelningen och gentemot, HR- och Ekonomiavdelningarna, universitetsförvaltningen i övrigt, fakulteterna och externt.
• Kalkyler, utredningar och beslutsunderlag.
• Utveckling av det administrativa stödet inom avdelningen.
• Avdelningens dokumenthantering, arkiv- och diariefrågor
• Information/kommunikation.
• Års- och mötesplanering.
• Intern styrning och kontroll.
• Avdelningens IT-frågor inkl informations- och IT-säkerhet.
• Avdelningens anläggningsregister, utrustning, datorer mm.

Du är självgående och är ett stöd till avdelningens chefer, som du också har ett nära och förtroendefullt samarbete med. Arbetet kräver också ett nära samarbete med universitetets ekonomiavdelning och övriga ekonomer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har


• Lämplig utbildning på universitetsnivå kombinerat god kompetens inklusive erfarenhet av arbete inom minst ett, helst flera av följande områden:

• redovisning/bokslut och budget/uppföljning,
• Kalkylering/utredning med ekonomiskt fokus
• Verksamhetsplanering
• Utvecklings-/förbättringsarbete
• Informations-/kommunikationsarbete
• ekonomisystemet Agresso och löne- och PA-systemet Primula


• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Goda kunskaper i MS Excel och Word.
• Grundläggande kunskaper om regelverk och strukturer för arbete i offentlig förvaltning,

Ovan beskriven kompetens är grundläggande krav för befattningen. Kompetens utöver den grundläggande nivån är meriterande. Kompetens förvärvad genom teoretiska studier kombinerade med och omsatta i eget praktiskt arbete väger tyngst, därefter värderas kompetens förvärvad genom erfarenhet av eget arbete inom aktuellt område. Kompetens förvärvad genom erfarenhet av eget arbete värderas utifrån omfattning i tid, graden av självständighet och ansvar samt graden av komplexitet och problemlösning. Meriterande kompetens ska kunna styrkas genom arbetsprov, betyg, intyg eller referenser. Arbetsprov och referenser kommer att bli aktuellt i slutfasen av rekryteringen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Du har en påtagligt god förmåga att ta till dig nya kunskaper och omsätta dessa i ditt arbete. Som person är du bekväm med att planera och styra ditt eget arbete både på kort och lång sikt. Du kan periodvis fördjupa dig i självständigt arbete som kräver hög koncentration men trivs även med att arbeta utåtriktat och i nära samarbete med andra. Du har lätt för att se vad som behöver tas tag i och tar gärna initiativ. Du trivs med och har fallenhet för att formulera dig och kommunicera både i tal och skrift.

Anställningsvillkor
Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar provanställning. Omfattningen är

100 %. Tillträde snarast.

Placeringsort
Placeringsort är Växjö men arbetet förutsätter resor mellan orterna.

Mer information lämnas av
Avdelningschef Hans Tunér, 0470-70 84 04.

Frågor som rör anställningen besvaras av HR-partner; Catharina Ljungberg Johansson catharina.ljungbergjohansson@lnu.se , telefon 0470-76 72 62.

Fackliga företrädare via universitetets växel: 0772-28 80 00

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är: 2020-12-03

Anställningens diarienummer är: 2020/639-2.2.1


Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

ErikÅstedt, Personalkonsult
+46(0)470767558
UlrikaWelander, Professor
+46(0)470708821
Lena Larsson, Prefekt
0480-44 67 11
Helena Birath, Personalkonsult
0480-44 73 81
Erik Elheim, Personalkonsult

Bärbel Westphal, Prefekt

Linda Reneland Forsman, Prefekt
0480-446305
Joakim  Krantz, Studierektor för forskarutbildningen
0470-708454
Karolina Österdahl, Personalkonsult
0470-708674
Peter Karlsudd, Professor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linnéuniversitetet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2020
  • Ansök senast: 3 december 2020

Besöksadress

Universitetsplatsen 1
None

Postadress

Box 451
Växjö, 35106

Liknande jobb


Projektekonom till samhällsviktiga kommunikationstjänster

Projektekonom till samhällsviktiga kommunikationstjänster

20 december 2024

Förvaltningsekonom Kommunstyrelseförvaltning

Förvaltningsekonom Kommunstyrelseförvaltning

19 december 2024

Ekonom till kultur- och utbildningsförvaltningen

Ekonom till kultur- och utbildningsförvaltningen

17 december 2024