OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är statens företrädare i länet. Vi arbetar med tillsyn, kunskapsspridning och ärendehandläggning inom nästan hela samhällsområdet. Vi är ca 500 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon".
ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen Skåne söker en ekonom med ansvar för e-handelsfrågor till enheten för ekonomistyrning med placering i Malmö. Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Enheten för ekonomistyrning består av cirka 20 medarbetare och ansvarar bland annat för myndighetens planering, uppföljning och årsredovisning. Vi ansvarar även för myndighetens ekonomiska flöden samt för utbetalning av statlig lönegaranti.
Länsstyrelsen Skåne arbetar med införandet av elektroniska inköp. Systemet vi använder är Visma Proceedo som tillhandahålls av Statens Servicecenter. Som e-handelssamordnare ansluter du leverantörer till vårt e-handelssystem, du håller i kontakter med inköpare i verksamheten och medverkar till en god utveckling av arbetsmetoder och rutiner. Du ger stöd och service till verksamheten, marknadsför systemet för elektroniska inköp och myndighetens övriga avtal. Arbetet sker i samarbete med upphandlare och andra aktörer inom Länsstyrelsen, externa partners och leverantörer. Du kommer även att delta i och driva vidareutvecklingen av e-handelsarbetet vid myndigheten.
Du kommer att vara ett stöd till den grupp som hanterar fakturaflödet samt medverka till att effektivisera inköpsprocesser, följa upp och sammanställa underlag för hur verksamheten följer avtal och använder e-inköp. Du behöver också vara flexibel och beredd att stötta inom andra arbetsområden på enheten för ekonomistyrning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en för arbetet relevant akademisk högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Erfarenhet av Visma Proceedos e-handelsfunktion är meriterande.
Arbetet som samordningsansvarig kräver att du är målinriktad, samarbetar väl och har en god analytisk förmåga. Du behöver även vara mycket bra på att engagera och involvera andra i ditt arbete samt vara bra på att kommunicera både skriftligt och muntligt. Du behöver även ha ett strategiskt tänkande och arbeta för ständiga förbättringar i verksamheten.
Då det är aktuellt att hålla i utbildningar, måste du trivas med att prata inför grupp. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och ser att du är ansvarstagande, och har lätt för att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har en hög servicenivå och har förmågan att skapa goda relationer då arbetet innebär både interna och externa kontakter.
Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef verksamhetsstöd Suzanne Jacobsson
010-224 13 92
Personalspecialist Ina Roman
010-224 16 09
Specialist Linus Nygren
010-224 15 34
Tf. Ekonomichef Kristian Hansson
010-224 13 63
Ekonomichef Kristian Hansson
010-224 13 63
Samordnare lönegaranti Gull-Maj Carlsson
010-224 1269