OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en flexibel person för en "allt i allo"-roll hos vår kund Sundsvalls Glas-Service AB!
Här kommer en unik möjlighet att bli en enormt viktig del av ett spännande och expansivt företag med en härlig familjär känsla!
För att matcha in i den här rollen skall du inneha god erfarenhet av ekonomiarbete. Du älskar siffror och har god förståelse för hur ekonomiarbetet bidrar till ett gott resultat för hela företaget. Vi ser att du har ekonomisk utbildning i grunden från tex YH-utbildning, universitet eller motsvarande tidigare yrkeserfarenhet. Vi önskar också att du har arbetat några år inom just ekonomiadministration.
Detta är en extremt varierande roll där ekonomiarbetet sträcker sig till ca 50% av din heltidstjänst. Resterande 50% är du på tårna och redo att hugga in på det som behövs för stunden inne på firman. Du räds till exempel inte för att kavla upp ärmarna och hjälpa till inne på lagret om det krävs, schemalägga projekt eller varför inte klicka igång kaffebryggarn till dina härliga kollegor. Du kommer ofta att vara ansiktet utåt och ta emot kunder, därför är det viktigt att du trivs i en koordinerande roll där du samtidigt får dra nytta & nöje av att du är serviceminded som person. Du blir Glas-Service egna "spindel i nätet"!
Gällande dina ekonomiska arbetsuppgifter kommer bland annat bokföring, reskontra, lönehantering, rapportering, skattefrågor, bokslut, deklarationsfrågor men även övriga administrativa uppgifter i form av leverantörsfakturor, redovisning, debitering och kreditering att vara en del av din vardag. Detta känner du dig trygg i sedan tidigare och vill nu ta chansen till en mer varierande mer roll. Viktigt är att du trivs med gå till jobbet varje dag med helikoptersyn över vad som behöver prioriteras. Och självfallet, sprida din härliga energi vidare!
Dina kollegor ser gärna att du är en person som inte heller räds för att komma med förbättringsförslag och har viljan att utveckla rutiner samt arbetssätt inom ditt tjänstgöringsområde.
Du kommer att axla ekonomiavdelningen själv, vilket innebär att det är en förutsättning att du trivs med eget ansvar samt besitter ett stort driv, engagemang och företagsmässigt tänk. Att du är flexibel, ansvarsfull och lösningsorienterad är A & O för att trivas i denna roll.
Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift då arbetsuppgifterna kräver det.
Summa summarum gällande denna roll, du trivs att vara där det händer, samtidigt som du är den personen som strukturerar och håller ordning och reda!
Sundsvalls Glas-service AB startade år 1970 och tillhandahåller det mesta inom glas, metall och solskydd. Vi har många års erfarenhet av både stora och små projekt och anpassar varje unikt jobb efter kundens behov och önskemål. Vi arbetar endast med kvalitetsprodukter för bästa möjliga slutresultat. Företaget är beläget strax utanför Bergsåker, Lillhälloms industriområde.
Denna tjänst kommer att inledas som ett bemanningsuppdrag på 6 månader där du arbetar hos konsult hos Glas-Service via Nordic. Efter dessa 6 månader är ambitionen anställning direkt hos uppdragsgivaren om allt går som tänkt.
Nordic Bemanning & Rekrytering Norr är det personliga, engagerade och flexibla bemanning- & rekryteringsföretaget som är verksamma inom de flesta branscher. Vi har lång erfarenhet av att hitta rätt person till rätt plats oavsett om det gäller ett kortare eller ett längre uppdrag. Vi har vårt huvudkontor i Sundsvall men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet.
I och med vårt medlemskap i Kompetensföretagen kan du som konsult känna dig trygg i din anställning hos oss.
Hela rekryteringsprocessen tillhandahålls av Nordic bemanning & rekrytering så har du funderingar gällande tjänsten, varmt välkommen att kontakta Malin Persson på Nordic, tel 072-403 07 73 alt. malin.persson@nordicbemanning.se
Vi ser fram emot att höra från dig!
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Vardagar kl 07.00-16.00
Placeringsort: Sundsvall