OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med gemensamma och övergripande områden. Förvaltningen ger service åt allmänheten, förtroendevalda politiker och kommunens andra förvaltningar. Här finns ekonomiavdelningen, administration- och juridikavdelningen, näringslivsavdelningen, kommunikationsavdelningen, HR-avdelningen och digitaliseringsavdelningen.
Vi söker nu en verksamhets- och kvalitetsinriktad ekonom som vill vara med och utveckla verksamheten. Du får en utmanande och intressant roll i en tillväxtkommun med framtidsvisioner!
Kommunstyrelsens förvaltning består av sex avdelningar, bland annat ekonomiavdelningen där tjänsten är placerad. Tjänsten är centralt placerad och du rapporterar till ekonomidirektören. Du kommer även att ingå i kommunens controllernätverk.
Du kommer att arbeta i Alceahuset beläget i centrala Åkersberga. Idag arbetar vi kombinerat på distans och på plats efter behov. I Österåkers kommun är vi måna om ett professionellt bemötande och ansvarsfullt utförande av uppdraget, ett gott arbetsklimat och att vi alltid ser möjligheter istället för hinder.
Varmt välkommen att bli en av oss!
Ditt nya jobb
Fokus i arbetet ligger på ekonomi- och verksamhetsbaserade analyser som ligger till grund för verksamhetens fortsatta förbättring och utveckling. Utöver detta kommer du att arbeta med strategiska frågor på ekonomiavdelningen tillsammans med dina kollegor på enheten. Vi är ett litet och drivet team som bland annat ansvarar för kommunens verksamhetsplanering, uppföljning och kvalitetsfrågor.
Din profil
Vi söker dig som är engagerad, driven och utvecklingsorienterad. Du har en akademisk utbildning samt erfarenhet av verksamhetsnära ekonomiarbete kanske som controller. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter från arbete i kommun och som projektledare samt av ekonomisystemet Unit4.
Som person är du initiativtagande, självgående och noggrann. Du har en god analytisk förmåga och ett stort intresse för att utveckla verksamheten. Du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga.
Anställningens omfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidare
Tillträde
Snarast eller efter överenskommelse.
Sista ansökningsdag
4 december 2022
Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.
Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker
Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.
Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17